۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84552299
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه و «آسه آن» رزمایش مشترک برگزار می کنند

۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۴
کد خبر: 84552299
روسیه و «آسه آن» رزمایش مشترک برگزار می کنند

مسکو - ایرنا - نماینده روسیه در اتحادیه آسه آن اعلام کرد که روسیه با کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا موسوم به «آ سه آن» برای نخستین بار رزمایش مشترک برگزار می کند.

به گزارش ایرنا، الکساندر ایوانف نماینده دائمی روسیه در آسه آن امروز (سه شنبه) به ریانووستی گفت: برای نخستین بار رزمایش مشترک روسیه و کشورهای عضو اتحادیه آسه آن روزهای اول تا سوم ماه دسامبر (۱۰ تا ۱۳ آذر ماه) برگزار می شود.  

این رزمایش در آب های اندونزی و در منطقه سوماترای شمالی برگزار خواهد شد.  

رزمناو آدمیرال پانتلیف متعلق به ناوگان روسیه در اقیانوس آرام از طرف این کشور در رزمایش مشترک با کشورهای آسه آن شرکت خواهد کرد.  

تصمیم برای برگزاری رزمایش مشترک روسیه و کشورهای آسه آن در اجلاس سران روسیه و آسه آن که روز ۲۸ ماه اکتبر بطور مجازی برگزار و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در آن شرکت کرد، گرفته شد.  

اتحادیه جنوب شرق آسیا موسوم به اتحادیه آسه ان در سال ۱۹۶۷ فعالیت خود را در جنوب شرق آسیا با هدف پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و گسترش همکاری های درون منطقه ای میان کشورهای عضو آغاز به کار کرد.

مالزی، اندونزی، سنگاپور، فیلیپین، برونئی، میانمار، کامبوج، لائوس، ویتنام و تایلند اعضای دهگانه اتحادیه آسه‌آن را تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha