به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز سه شنبه و در حاشیه بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران به خبرنگاران توضیح داد: از سوی دیگر ساماندهی موتورسیکلتها و صنایع آلاینده نتیجهبخش نبوده و از این رو همچنان شاهد تردد موتورسیکلت های کاربراتوری و آلاینده در تهران هستیم.
وی ادامه داد: مدیریت شهری تهران در کنار بیش از ۲۰ دستگاهی که نام آنها در قانون هوای پاک آمده است، برای کاهش آلودگی هوا تلاش میکند.
چمران افزود: درجه گوگرد در گازوئیل برخی خودروها بالا است و به عنوان مثال این میزان در اتوبوسهای شرکت واحد ۵۰۰ پی پی ام است اما گفته میشود که در کامیونها این عدد به پنج هزار پی پی ام میرسد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گزارش معاون شهردار در مورد طرح تحول نگهداشت شهر نیز گفت: در این زمینه باید اطلاعرسانی عمومی انجام شود.
چمران در خصوص لایحه شهرداری تهران در مورد نحوه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حمل و نقل نیز خاطرنشان کرد: بخش خصوصی نمیتواند با وجود هزینههای زیاد، کرایه فعلی را دریافت کند.
وی اضافه کرد: باید به گونهای این نحوه سرمایه گذاری طراحی شود که برای بخش خصوصی نیز به صرفه باشد و این لایحه امروز تصویب شد.
نظر شما