۱۲۷ ملک آموزش و پرورش تهران تعیین تکلیف و خریداری شد

تهران-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ۱۲۷ ملک این نهاد به مبلغ هفت هزار میلیارد تومان طی ۲ سال اخیر تعیین تکلیف و خریداری شده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، عبدالرضا فولادوند در نشست با گروه ناظران شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به چالش‌ها و مشکلات فضاهای آموزشی اظهارداشت: آتش‌نشانی حدود ۸۲۷ فضای آموزشی در شهر تهران را ناایمن اعلام کرده است.

وی با اشاره به تراکم بالای دانش‌آموزان در کلاس‌های درس گفت: به طور میانگین هشت دانش‌آموز مازاد در هر کلاس داریم که نیاز به فضاهای جدید دارند و در مجموع یکهزار و ۴۹۳ مدرسه باید در شهر تهران، تخریب، بازسازی یا نوسازی شوند تا به میانگین کشوری نزدیک شویم.

فولادوند بیان کرد: بخش عظیمی از مشکلات فضاهای آموزشی، مربوط به مدارسی می‌شود که در دادگاه‌ها مشکلات قضایی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهارداشت: با این وجود، فروش املاک مازاد و تحصیل حدود ۱۹ درصد از دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی، کمک بزرگی در راستای انجام هر چه بهتر پروژه مهر کرده است.

وی گفت: در شهر تهران، پروژه مهر سال ۱۴۰۰ را در بهمن ماه ۱۳۹۹ و بسیار زودتر از موعد همیشگی آغاز کردیم، با این وجود کاستی‌ها و چالش‌هایی پیش روی ما بود.

فولادوند افزود: امسال حدود ۱۲ هزار نیروی انسانی بازنشسته شدند، بنابراین در پروژه مهر، بیشترین تلاشمان را بر حوزه تأمین نیروی انسانی متمرکز کردیم.

وی گفت: ستادهای پروژه مهر و ساماندهی نیروی انسانی، در مناطق ۱۹گانه، جلسات متعددی را تشکیل دادند و با کوشش شورای معاونین اداره کل و ایثار پرسنل آموزش و پرورش، موفق شدیم حدود هفت هزار نفر از ۱۲ هزار نفری که بازنشسته شدند را استمرار خدمت دهیم و این کار مهم، بخشی از مشکلات ما را تقلیل داد.

وی بیان کرد: همچنین با همراهی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، توانستیم پروژه مهر را به بهترین نحو به سرانجام برسانیم و ورودی‌های نیروی انسانی شهر تهران، قابل مقایسه با سنوات گذشته نیست و بسیار بیشتر شده است.

لزوم توجه به فناوری و بازنگری در اهداف آموزش و پرورش در پساکرونا

معاون نظارت و ارزشیابی مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش نیز در این نشست اظهارداشت: طی سال‌های طولانی، برنامه‌های نظارتی یکسانی برای مدارس وجود داشته اما هم اکنون شرایط به کلی تغییر کرده و لازم است بدانیم که نظارت باید منجر به تغییر رفتار شود. در یک سمت از نظارت، قانون‌گذار و سمتی دیگر، مجری است.

مجید رعنایی گفت: یافته‌های نظارتی، به مجری طرح، اطلاع می‌دهد که به کدام بخش‌ها توجه لازم نشده است. همچنین این یافته‌ها به قانون‌گذار هشدار می‌دهد که واقعیت‌های قابل اجرا را ارائه دهد و با دیدی آرمانی به حل مسائل نگاه نکند.

معاون نظارت و ارزشیابی مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فناوری در حال کمک به جوامع برای رسیدن به اهدافشان است، اظهارداشت: در پساکرونا به فناوری بسیار وابسته خواهیم بود.

وی افزود: فناوری به ما می‌گوید هدف‌هایمان را بازنگری کنیم و یا حتی با توجه به تجربیاتی که به دست آوردیم محتواها، روش‌های تدریس و ارزشیابی را تغییر دهیم.

رعنایی با اشاره به اینکه یکی از ضعف‌های نظام آموزشی، کارهای پژوهشی است، از لزوم استفاده از ظرفیت پژوهشگران برای دست‌یابی به پاسخ‌های مربوط به مسائل بزرگ سخن گفت.

رعنایی گفت: در طول این سال‌ها اقدامات موثر پژوهشی را از سوی پژوهشگران مشاهده نکردیم و بیشتر مقالات خارجی را ترجمه کردیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha