توسعه فناوری مهمترین چالش در ایجاد فقر حرکتی ارزیابی می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی اعلام کرد: زندگی شهروندان ایرانی به علت استفاده بی‌رویه از وسایل نقلیه و زندگی آپارتمان‌نشینی دستخوش تغییر شده و به تبع آن فقر حرکتی گسترده را به همراه داشته است.

افشین ملایی روز جمعه در حاشیه همایش پیاده روی خانوادگی که به مناسبت هفته بسیج درباغ موزه دفاع مقدس برگزار شد به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زندگی شهروندان با توجه به استفاده بی رویه و افراطی از تکنولوژی دچار مشکلاتی شده که این معضل کم تحرکی و بی میلی به ورزش همگانی را سوق داده است.

وی با بیان اینکه طبق آمارها در سال ۱۳۹۶ نیز ۵۶ درصد از مردم ایران کم تحرک و زنان نیز از این حیث ۶۴ درصد به ورزش توجه نداشته اند خاطر نشان کرد: این آمار در سال ۱۳۹۹ دچار افزایش شده و میانگین آمار ملی روزانه ۱۳ دقیقه فعالیت بدنی را ثبت کرده است.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی استاندارد جهانی ۵۲ دقیقه فعالیت روزانه را نشان می دهد گفت: با توجه به این آمارها جامعه ایرانی بسیار کم تحرک هستند و با توجه به ظرفیت خوبی که در کشور وجود دارد می توانند ارگان ها دولتی و متولی نگاه جدی تری به این موضوع داشته باشند.

هم افزایی دستگاهها نقطه عطف توسعه ورزش همگانی در کشور

رئیس فدراسیون ورزش همگانی با اشاره به اینکه باید دستگاهها متولی گرد هم آمده و نگاه واحدی به توسعه ورزش همگانی اتخاذ کنند اظهار کرد: وزارت ورزش، نیروهای مسلح، دانش آموزی، جامعه کارگری و سایر بخش ها فعالیت خوبی در این زمینه دارند ولی این هم افزایی وجود ندارد.

به گفته وی باید در این خصوص رویکرد ملی ایجاد شود تا خروجی آن منجر به افزایش گروهی و مردمی شود.

ملایی همچنین به گران بودن ورزش نیز اشاره کرد و گفت: افزایش هزینه های جاری(درآمدها) زندگی باعث شده تا مردم و خانواده کمتری به این بخش توجه کنند.

وی بیان کرد: فدراسیون باتوجه به فعالیت های خوب، از منابع و اعتبارات محدود برخوردار است که باید دولت و وزارت ورزش به مقوله تندرستی و سلامت جتماعی توجه به سزایی کنند.

به گفته وی امیدواریم با اقدامات مثبت در این زمینه شاهد رخدادهای مطلوبی در بازه زمانی ۵ ساله باشیم.  

۶۰ درصد فعالیت ورزشی شهروندان مورد توجه است

ملایی با بیان اینکه طبق آمارها قبل از کرونا ۳۰ درصد و در تعطیلی فعالیت های ورزشی مردم به فعالیت های بدنی و ورزشی کمتر توجه داشته اند افزود: باید این رقم به مرز ۵۰ تا ۶۰ درصد جامعه ملی نزدیک شود چراکه توجه به ورزش به سلامت و نشاط اجتماعی کمک بسزایی خواهد داشت.  

رئیس فدراسیون ورزش همگانی تاکید کرد: بیشترین آمار روزانه ورزش همگانی با ۱۰۲ دقیقه مربوط به کشور هلند است.   

ملایی دسترسی مردم به اماکن ورزشی را مهم ترین آیتم برای رشد این فرهنگ دانسته است و گفت: امیدواریم تمام تجهیزات ورزشی در محدوده زمانی از روز به صورت ارزان در اختیار ورزشکاران قرار گیرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha