۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۹
کد خبرنگار: 2254
کد خبر: 84555918
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هنرمند ایرانی برنده جایزه قلم طلایی جشنواره تصویر سازی بلگراد شدند

بلگراد-ایرنا-۲ هنرمند ایرانی موفق به کسب جایزه "قلم طلایی "پنجاه و یکمین جشنواره قلم طلایی و شانزدهمین دوسالانه بین المللی تصویرسازی ۲۰۲۱ بلگراد شدند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، جایزه بزرگ این جشنواره ( گراند پری) به «نیکولینا رادولوویچ ولیچ» از صربستان و سه جایزه قلم طلایی بین المللی بلگراد به «جوزف پاولکا» از اسلواکی، «مرسدس میسون» و «مجید ذاکری» از ایران اهدا شد.

جایزه قلم طلایی پنجاه و یکمین جشنواره قلم طلایی و شانزدهمین دوسالانه بین المللی تصویر سازی ۲۰۲۱،  که از دوم آذر به مدت یک هفته در بلگراد آغاز و به مدت ۱۰ روز  ادامه دارد دو هنرمند ایرانی و یک اسلواکی موفق به دریافت قلم طلایی شدند.

۲ هنرمند ایرانی برنده جایزه قلم طلایی جشنواره تصویر سازی بلگراد شدند

«محمدتقی بختیاری» سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در بلگراد در مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره قلم طلایی صربستان در دیداری با «داوید وارتابدیان» رئیس هیات داوران با اشاره به موفقیت های چشمگیر هنرمندان ایرانی در جشنواره های فرهنگی در چند ماه گذشته همچون موفقیت در جشنواره های؛ "کاریکاتور کرایگواتس"،  "تئاتر بیتف"، "فیلم کوتاه مردم شناسی" و جشنواره "بسی فست"، روابط و همکاری های فرهنگی دو کشور را رو به گسترش خواند.

رئیس هیات داوران این دوره از جشنواره قلم طلایی صربستان نیز در این ملاقات حضور آثار بیش از ۳۰ هنرمند ایرانی را از شگفتی های این جشنواره دانست.

در این دور از نمایشگاه با وجود مشکلات ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا آثار بیش از  یکصد هنرمند از کشورهای مختلف از جمله اسپانیا، ایران، آلمان، صربستان، کرواسی، مونته نگر، بوسنی و هرزگووین، جمهوری چک، جمهوری صرب بوسنی، ایتالیا، اتریش، آلمان، هلند، بلژیک، سوریه و عراق شرکت داشتند.

یکی از ویژه گی های منحصر بفرد این دوره از جشنواره قلم طلایی و دوسالانه بین المللی تصویر سازی ۲۰۲۱  صربستان، استقبال از آثار بیش از ۳۰ هنرمند ایرانی بود.

در برنامه دو سال پیش این جشنواره  آثار خانم «نوشین صادقیانه» هنرمند ایرانی برگزیده شده بود که به همین مناسبت نمایشگاه اختصاصی از آثار وی از چهارشنبه به مدت یک هفته در نمایشگاه بلگراد به نمایش گذاشته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha