۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۹:۴۸
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84556068
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار : شورای راهبردی پیشرفت گلستان تشکیل می‌شود

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت که با هدف تقویت هم‌اندیشی و شناسایی همه توان معنوی و مادی نخبگان استان برای ساختن یک زیست بوم اجتماعی - اقتصادی مطلوب، شورای راهبردی پیشرفت گلستان به زودی تشکیل می‌شود.

علی‌محمد زنگانه شامگاه جمعه در نشست شورای اداری گلستان باحضور وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: نمایندگان فعلی و ادوار مجلس ، وزرای فعلی و اسبق گلستانی و ذی نفوذان استان در سطح ملی و نخبگان تاثیرگذار در این شورا عضویت دارند تا بتوانیم ریل گذاری مناسبی را برای توسعه استان ترسیم کنیم.

 وی گفت : برای اینکه بتوانیم گلستان را آبادتر بسازیم باید با توجه به هزینه - فایده هر پروژه را در اولویت قرار دهیم و به زبان ساده تر هر طرحی که آورده و سود بیشتری به همراه داشته باشد در اولویت اجرا قرار بگیرد.

 استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت بهره گیری از توان و تفکر بسیج در مدیریت استان تاکید کرد: هر زمان که سراغ فرهنگ بسیج رفته ایم شاهد نتایج مثبت حاصل از آن بودیم .

زنگانه گفت: برای تحقق نرخ رشد۷.۳ درصدی گلستان علاوه بر افزایش بهره‌وری در حوزه های مختلف و پیش بینی منابع اعتباری خارجی باید نقش منابع بانکی در توسعه استان افزایش یابد. 

وی از مدیران بانک هایی که کمتر از ۴۰ درصد منابع مالی خود را به حوزه تولید گلستان تزریق کرده‌اند خواست این عقب ماندگی را در زمانی کوتاه جبران کنند.

 زنگانه همچنین از وزیر اقتصاد و دارایی خواست که امکان تامین اعتبار برای تکمیل سد نرماب از محل تهاتر نفت با قرارگاه سازنگی خاتم الانبیا را فراهم کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر یکروزه خود به گلستان علاوه بر بازدید از منطقه آزاد اینچه برون در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی و شورای اداری استان هم شرکت کرد.

"علی عسگری" معاون توسعه مدیریت و منابع، "عباس مرادپور" سرپرست معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی، "مهدی میراشرفی" معاون وزیر و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی، "سعید محمد" دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، "علی‌عادل عبادی‌نژاد داورانی" سرپرست دفتر امور استان‌ها و "فرشاد فتوت" مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارت‌خانه از جمله افرادی هستند که همراه خاندوزی به گلستان سفر کرده‌اند.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha