برداشت ۳۳ هزار تن پسته تا سقوط پاراگلایدرسوار در اخبار استان سمنان

سمنان- ایرنا- برگزاری سمپوزیوم 'هنر در قاب'، بهره‌برداری از خوابگاه فرزانگان دانشگاه سمنان، برگزاری اجلاسیه استانی نماز، برداشت ۳۳ هزار تن پسته خشک و سقوط پاگلایدر سوار در سمنان، بخشی از مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از بیست و نهم آبان تا پنجم آذر ۱۴۰۰ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

اجتماعی
طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز جمعه پنجم آذر ١۴٠٠ که جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی را در سامانه ماسک منتشر کرد، شهرستان سمنان و گرمسار از نارنجی به زرد و شهرستان آرادان از زرد به آبی تغییر رنگ دادند و شهرستان های دامغان و شاهرود در وضعیت نارنجی قرار دارند.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: طرح ملی مدارس همدل در راستای توسعه تعاملات انسان‌دوستانه و خیرخواهانه با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان در ۱۱۹ مدرسه استان اجرا می شود.
سعید اسعدی روز سه شنبه به رسانه ها بیان کرد: ۱۱۹ مدرسه نیکوکار هیات‌امنایی، غیرانتفاعی و نمونه دولتی استان سمنان با همکاری کمیته امداد استان سمنان در راستای تحصیل دانش‌آموزان نیازمند فعالیت می کنند.
مدیرکل تعزیرت حکومتی استان سمنان گفت: کالاهایی به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیمه نخست سال ۱۴۰۰ در استان کشف شد.
رضا محمدی روز پنجشنبه به ایرنا افزود: شعبه های تعزیرات حکومتی استان سمنان ۳۴۹ پرونده وارده در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ داشتند که ۳۴۵ فقره مختومه و منتج به رای قطعی شد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: ۲ هزار و ۸۳۳ نفر از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان سمنان مراجعه کردند.
مهدی نوروزی روز  چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: نیمه نخست سال گذشته ۲ هزار و ۹۵۰ نفر بدلیل آسیب های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان سمنان مراجعه کردند.
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود گفت: تصادف و آتش گرفتن خودروی سواری در کمربندی این شهر راننده پژو را به کام مرگ کشاند و یک مصدوم برجا گذاشت.
محسن مزجی شنبه گذشته گفت و گو با ایرنا  با بیان اینکه  تصادف ساعت ۱۶  روبروی کارخانه فولاد  در جاده کمربندی  رخ داد ،افزود: حادثه ساعت ۱۶ امروز به مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود اعلام شد و نخستین آمبولانس و کارشناسان از پایگاه اورژانس جاده ای امام علی (ع) به محل حادثه رسیدند.
مدیر جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: مرد ٣۵ ساله‌ای حوالی ظهر جمعه هنگام بلندشدن و اوج‌گیری پاراگلایدر در پارک کوهستان سمنان دچار سقوط و آسیب‌دیدگی شد.
مظفر محمدخانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: حادثه سقوط این مرد با پاراگلایدر حوالی ساعت ۱۱ و ۵٠ دقیقه امروز گزارش شد.
افتتاح دبستان مشارکتی برکت در خیابان حکیم الهی سمنان روز پنجشنبه با حضور سید محمد رضا هاشمی استاندار و جمعی دیگر از مسئولان استان، بخشی از مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.
علمی
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: ۲۸ شکارچی متخلف امسال به دلیل آسیب به حیات وحش و شکار غیرمجاز پرندگانی مانند کبک و تیهو و پستاندارانی مانند قوچ و کل به مراجع قضایی معرفی شدند.
امیر عبدوس روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۱۶ فقره پرونده مربوط به شکار غیرمجاز پرندگان و شکار پستانداران در استان سمنان از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ تا پایان شهریور تشکیل شد.
رئیس جهاد ‌دانشگاهی استان سمنان گفت: سه هزار نفر از متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی استان ارزیابی و استعدادسنجی شدند.
حسن رهایی روز دوشنبه به رسانه ها بیان کرد: سه هزار و ۱۵۸ نفر متقاضی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان ثبت نام کرده اند که در گام دوم این طرح با هدف توانمندسازی متقاضیان، تاکنون  سه هزار و  ۱۰۶ نفر ارزیابی اولیه شغلی شدند.
افتتاح سرای دانشجویی فرزانگان چهار دانشگاه سمنان باحضور رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مسوولان استانی با ظرفیت ٢۵٠دانشجو و ٢٠٠ میلیارد ریال هزینه بخشی از دیگر خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض برای ۱۰ طرح گرنت فناوری جوانه در مرحله اول برای استان اختصاص یافت.
سید یاسر حسن پور روز پنجشنبه به رسانه ها گفت: طرح گرنت فناوری جوانه یکی از طرح های حمایتی پارک فاوا یا فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای شبکه تاد (توسعه اقتصاد دیجیتال) است که به نوعی حامی مالی پارک فاوا از پایان‌نامه‌ها یا رساله‌های دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است که دارای ایده های بازارمحور برای محصولات فناور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات  هستند.

فرهنگی
برگزاری اجلاسیه استانی نماز و آیین تجلیل از دستگاه های اجرایی برتر در امر نماز روز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در حسینیه سپاه قائم(عج) استان سمنان و برگزاری سمپوزیوم «هنر در قاب» از شنبه ۲۹ آبان تا چهارم آذر با مشارکت ۱۵۴ هنرمند کشور در مهدیشهر، بخشی از مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

اقتصادی
استاندار سمنان گفت: سال آینده با افزایش بهره وری بخش های محتلف تولیدی، رشد اقتصادی ۸.۵ درصدی استان سمنان محقق می شود.
سید محمدرضا هاشمی شامگاه سه شنبه در نشست شورای اداری بخش بیارجمند شهرستان شاهرود، اظهار داشت: در ۵۰ روز گذشته پنج واحد تولیدی و اقتصادی راکد و تملک شده در استان سمنان به چرخه تولید بازگشت.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۸۷ طرح سرمایه‌گذاری نیمه‌تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آبان راه‌اندازی و به چرخه تولید اضافه شد.
علی تشنه دل روز دوشنبه به رسانه ها افزود: راه اندازی طرح های مهم و نیمه تمام یکی از اولویت های کاری سازمان صنعت، معدن و تجارت است و در این راستا در هشت ماهه امسال ۸۷ طرح سرمایه گذاری نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان راه اندازی و به چرخه تولید استان اضافه شد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به وسعت ۲۵‌هزار هکتاری باغ‌های پسته استان گفت: امسال بیش از ۳۳ هزار تن پسته خشک از باغ‌های استان برداشت شد.
مهدی قرائیان روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: امسال بیش از ۳۳ هزار تُن پسته خشک از ۱۰۰ هزار تن پسته تر بدست آمده است.
سرپرست اداره‌ امور بیابان اداره‌کل منابع‌طبیعی‌و آبخیزداری استان‌سمنان گفت: بادشکن های غیرزنده در ۴۰کیلومتر از کویرگرمسار برای کنترل شن های روان با هشت میلیارد ریال ایجاد شد.
سیدحسین میرسید روز جمعه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ایجاد بادشکن‌های غیر زنده در کویرگرمسار با هدف کاهش سرعت باد، جلوگیری از فرسایش بادی و بهبود رشد گیاهان بومی در این منطقه کویری انجام شده‌است.

ورزشی
دبیر هیات دو و میدانی استان سمنان گفت: زهره یوردخانی ورزشکار استان در رشته دو استقامت مسابقات کشوری، موفق به کسب مقام سوم شد.
یاسر خورشیدی عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: یوردخانی از باشگاه دوومیدانی ایران زمین سمنان در مسابقات دو استقامت جام شهدای سلامت در مسافت ۱۵ کیلومتر سوم کشور شد. 
رییس هیات ورزشی ناشنوایان استان سمنان گفت: پرستو باقری، تکواندوکار استان در مسابقات قهرمانی جهان تکواندو ۲۰۲۱ ناشنوایان با کسب مقام دوم، موفق به کسب مدال نقره شد.
سمیه میراج شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مسابقات قهرمانی جهان تکواندو ۲۰۲۱ ناشنوایان به میزبانی خانه تکواندو تهران برگزارشد و باقری ورزشکار استان سمنان بر سکوی دوم جهان ایستاد. 
رئیس هیات تکواندو استان سمنان گفت: غزل سلطانی و سعیده نصیری برای شرکت در مسابقات آزاد جهانی تکواندو با حضور در ترکیب تیم ملی یکم آذر ۱۴۰۰ به ریاض اعزام می شوند.
سعید نوروزی عجم شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: نصیری و سلطانی به ترتیب در وزن های منفی ۴۶  و منفی ۵۳ کیلوگرم در ترکیب تیم ملی کشور حضور دارند که یکم آذرماه برای بازی در مسابقات آزاد جهانی تکواندو G۴ راهی ریاض می شوند. 
رئیس هیات والیبال استان‌ سمنان گفت: مجتبی آرو ورزشکار این استان با حضور در ترکیب اصلی تیم ملی بزرگسالان والیبال ساحلی در مسابقات آسیایی تایلند شرکت می کند.
امیرحسین صادقی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: مسابقات آسیایی والیبال ساحلی از دوم تا نهم آذرماه در شهر پوکت تایلند برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha