۲۵ دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در استان بوشهر تجلیل شدند

بوشهر- ایرنا- ۲۵ دانش آموز تراز انقلاب اسلامی استان بوشهر روز سه شنبه در آینیی با حضور مسئولان این استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش ایتان بوشهر در این آیین گفت: طرح دانش تراز انقلاب اسلامی،  پیوست عملی و اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش‌ و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب طراحی، تهیه و تدوین شد که پوستر آن سال گذشته رونمایی و به مدرسه‌های این استان ابلاغ شد.

علی موحدی بیان کرد: با اجرای این طرح برای نخستین بار کلید واژه دانش آموز تراز انقلاب اسلامی به صورت گسترده وارد ادبیات آموزش و پرورش استان بوشهر شد.

وی اضافه کرد: این طرح حاصل ۲۰ سال کار و فعالیت پرورشی، فرهنگی و تربیتی است که در کارگروه‌های مختلف مورد بررسی فنی و کارشناسی قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در سال تحصیلی ۹۹- ۱۴۰۰ به صوت آزمایشی در مدرسه‌های دوره متوسطه دوم و با همکاری همه عوامل اجرایی، آموزشی و پرورشی مدارس اجرا شد.

موحدی هدف از اجرای این طرح را تربیت و شناسایی دانش آموز مطالبه گر، دغدغه مند و فعال اجتماعی در راستای تحقق منویات رهبر معظمم انقلاب اسلامی، شبکه بندی دانش آموزان تراز انقلاب و الگو سازی و دانش آموزی تمام ساحتی عنوان کرد.

وی یادآور شد: طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی امسال نیز برای دومین بار در سطح مقطع متوسطه در حال اجرا است و تلاش می‌شود این طرح با رونق بیشتری در مدرسه‌های استان بوشهر اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امروز نیز در ادامه این آئین پوستر مدرسه تراز انقلاب اسلامی رونمایی و بزودی فراخوان تهیه و تولید محتوا در سطح کشور توزیع می‌شود.

موحدی ادامه داد: هیچ استانی تاکنون با این کیفیت در زمینه طرح دانش آموز و مدرسه تراز انقلاب اسلامی کار نکرده و این از مظلومیت سند تحول است که ۱۰ سال از آن می گذرد اما یک طرح برای این نسخه شفابخش تهیه نشده است.

وی گفت: استان بوشهر به معنی واقعی کلمه در اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از استان‌های دیگر جلوتر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: باید توجه داشت که آموزش‌ها تنها نباید  علمی باشند بلکه باید در کنار تعلیم به تربیت نیز پرداخته شود.

محمد تقی ایرانی اضافه کرد: باید بدانیم کشورهای توسعه یافته دنیا با توسعه آموزش و پرورش است که به اقتدار اقتصادی رسیده اند.

وی افزود: زمانی کشور به توسعه می رسد که در کنار آموزش به تربیت نیز توجه کند چون علم بدون اخلاق ارزش ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha