نمایشگاه‌های اتومبیل میاندوآب به محل جدید انتقال یابند

مهاباد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری میاندوآب با اشاره به آماده شدن محل در نظر گرفته شده برای تجمیع نمایشگاه‌های اتومبیل در روبروی دانشگاه پیام‌نور این شهرستان گفت: نمایشگاه‌های اتومبیل باید به محل جدید خود انتقال یابند.

ناصر سلمان‌زاده روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک میاندوآب با بیان اینکه فعالیت و دایر بودن نمایشگاه‌های اتومبیل در معابر مختلف شهر میاندوآب نارضایتی مردم را به همراه دارد، اظهار داشت: قبل از این به علت نبود و کمبود برخی امکانات تاسیساتی به ویژه گاز استقبالی برای تجمیع  این محل وجود نداشت ولی اکنون همه این مشکلات برطرف شده و کسی نباید مخالف اجرای این طرح باشد چرا که مردم از فعالیت نمایشگاه‌ها در سطح شهر و سد معبر به شدت گله‌مند و ناراضی هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید در اجرای امورات محوله دنبال مقصر باشیم، افزود: باید برای معضل ترافیک و مصوبات شورای ترافیک همکاری همه جانبه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه همچنین تردد خودروهای فاقد پلاک در سطح شهر نارضایتی هایی از سوی شهروندان به دنبال داشته و  باید این مهم توسط دستگاه‌های متولی پیگیری شود، اضافه کرد: موضوع میدان پاسداران که پیشتر طبق مصوبه شورای ترافیک باید اصلاح و چراغ راهنما در آن نصب شود در اسرع وقت اجرایی شود.

نمایشگاه‌های اتومبیل میاندوآب به محل جدید انتقال یابند

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری میاندوآب با بیان اینکه مصوبات کمیته فنی شورای ترافیک باید اجرایی شود، افزود: ایستگاه تاکسی در تقاطع خیابان تختی و امام باید بررسی و ساماندهی شود.

سلمان زاده همچنین با تاکید بر اینکه زمان و مکان تخلیه بار توسط باربری‌ها مشخص و خارج از زمان اوج ترافیک انجام گیرد، اظهار داشت: دستگاه‌های خدمات رسان برای انجام عملیات حفاری باید از شهرداری و پلیس راهور مجوز دریافت کنند.

وی افزود: با توجه به افزایش خودروها در سطح شهر، مطالعه و محدودیت‌های ترافیکی که نیاز اصلی شهر است مورد توجه قرار گیرد چرا که فعالیت در این زمینه به حل بیشتر مشکلات در حوزه ترافیک کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه اتوبوس های واحد هم برای پیاده و سوار مسافر حق ورود به هسته مرکزی شهر را ندارند، گفت: مصوبات شورای ترافیک شهرستان هم نیازی به تصویب در شورای شهر ندارد چرا که بیشتر این مصوبات از وظایف ذاتی شهرداری است و نیاز به طرح دوباره و تصویب در صحن شورای شهر نیست.

وی بیان کرد: اینکه اداره صنعت، معدن و تجارت در صدور پروانه فعالیت برای واحدهای صنفی باید از شهرداری و پلیس راهور نیز استعلام‌ بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری میاندوآب با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر از طرح‌های سرمایه‌گذاری در امر ترافیک استقبال و همکاری کند، اظهار داشت: اینکه سرمایه‌گذاری برای احداث پارکینگ آسانسوری اعلام آمادگی کرده و همچنین سرمایه‌گذاری هم در خیابان امام به احداث پارکینگ اقدام کرده از آنان حمایت کرده و ضمن در اختیار گذاشتن امکانات، موانع موجود در سر راه این سرمایه‌گذاران را برطرف کند.

سلمان زاده افزود: اینکه یک دستگاه اتوبوس واحد از میاندوآب به روستای مظفرآباد خدمات ارایه می‌دهد، پس از نوسازی اتوبوس‌ها، به شهر بکتاش نیز خدمات ارایه دهد.

فوتی های تصادف‌ درون شهری در میاندوآب ۲۰۰ درصد افزایش یافت

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی میاندوآب نیز در این جلسه با اشاره به معضل ترافیک و نارضایتی شهروندان میاندوآبی اظهار کرد: اعمال قانون و جریمه در این راستا راهکار اصلی نیست چرا که امسال با توجه به آمار جریمه خودروها، باید این موضوع حل و فصل می‌شد.

سرهنگ اباصلت الماسیان با بیان اینکه اعمال جریمه بازدارنده نیست، افزود: این نشان می‌دهد که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی انجام گیرد و اعمال جریمه در کنار فرهنگ در حل معضل ترافیک تاثیر گذار است.

نمایشگاه‌های اتومبیل میاندوآب به محل جدید انتقال یابند

وی با اشاره به معضل ترافیک در خیابان امام این شهر گفت: ترافیک این خیابان به یک کار مطالعاتی نیاز دارد و اعمال جریمه در آن چاره ساز نیست و باید طرح‌های مختلفی از جمله طرح زود و فرد، استفاده از نظر مشاوران، جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌های پارکینگی اجرا شود.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی میاندوآب اظهار داشت: امسال آمار فوتی‌ها براثر تصادف‌های درون شهری ۶ نفر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ الماسیان با بیان اینکه همچنین تصادف‌های جرحی با ۳۲۴ فقره، ۶ درصد افزایش در میاندوآب افزایش یافته است، گفت: تعداد مجروحان نیز با ۴۲۴ نفر ۶ درصد و تصادف‌های خسارتی نیز با ۲۲۸ فقره نسبت به مدت مشابه پارسال سه درصد افزایش یافته است.

وی افزود: امسال همچنین پنج هزار و ۲۸۴ دستگاه خودرو تعویض پلاک شده که نسبت به سال قبل ۱۸ درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال شماره گذاری سه هزار دستگاه تراکتور با ۵۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال انجام گرفته است، اظهار داشت: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۵۵۲ جلد گواهینامه رانندگی با سه درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال صادر شده است.

سرهنگ الماسیان همچنین با اشاره به انجام عملیات حفاری در سطح شهر گفت: باید عملیات حفاری با محوز شهرداری و پلیس راهور باشد و پیمانکاران نیز به نصب تابلو و انجام ایمنی‌های لازم، ملزم باشند تا حادثه رانندگی روی ندهد.

نهادهای متولی در صدور پروانه فعالیت برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای از پلیس راهور استعلام کنند

نایب رییس شورای شهر میاندوآب هم در این جلسه اظهار داشت: توقف خودروهای مسافربری شخصی معضل اصلی در خیابان طالقانی جنوبی است که موجب نارضایتی مردم و کسبه این خیابان شده است و باید این خودروها ساماندهی و چاره‌اندیشی شود.

نمایشگاه‌های اتومبیل میاندوآب به محل جدید انتقال یابند

روبین کلانتری با تاکید بر پیگیری مصوبات جلسه قبلی شورای ترافیک، افزود: پیشتر ساماندهی و اصلاح میدان پاسداران با نصب چراغ راهنما به تصویب رسیده ولی تاکنون اجرایی نشده است و اگر کار کارشناسی در این زمینه انجام گرفته، باید اجرا شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در جوار هم و همچنین وجود مدرسه و رستوران در آن همان خیابان ترافیک ایجاد می‌کند، گفت: باید اتاق اصناف و اداره صنعت معدن و تجارت در صدور پروانه فعالیت برای این فروشگاه‌ها از پلیس راهور استعلام کند.

نائب رئیس شورای شهر میاندوآب با تاکید بر تجمیع نمایشگاه‌های اتومبیل در روبروی دانشگاه پیام‌نور گفت: مکان در نظر گرفته شده برای این صنف مشکلی ندارد و همه امکانات در آن مهیا شده و باید دلایل این مهم مشخص شود.

در این جلسه اعضا به اجرای مصوبات جلسه‌های شورای ترافیک تاکید و نظرهای خود را در زمینه حل مشکلات پیش‌رو در حوزه ترافیک مطرح کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha