حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور به ۳۰ هزار مامور اجرایی نیاز دارد
عکس تزیینی است

گرگان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع گفت که حفاظت از ۱۳۵ میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی کشور به ۳۰ هزار مامور اجرایی نیاز دارد اما این مناطق در حال حاضر فقط با ۶ هزار نفر نیرو مراقبت می‌شود.

سرهنگ رضا اکبری روز پنجشنبه در مراسم معرفی فرمانده جدید یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گلستان اظهارداشت: افزایش مشارکت مردمی و تلاش برای ساماندهی جوامع پیرامونی رویشگاه ها و عرصه های منابع طبیعی به عنوان مهمترین راهبرد سازمان جنگل ها و مراتع برای حفاظت از عرصه های طبیعی در دستور کار قرار دارد تا مشکل کمبود نیرو در این بخش جبران شود.

وی ادامه داد: بهره گیری از فناوری های نوین و راه‌اندازی مراکز کنترل و پایش اطفای حریق از جمله اقداماتی است که توانسته توان عملیاتی ما را در بحران‌ها ارتقا ببخشد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع افزود: نخستین اصل حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، فرهنگ سازی مناسب و اصولی و استفاده از مشارکت نیروهای مردمی است که برای تحقق این هدف راه درازی پیش‌رو داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان هم در این مراسم گفت : ۵۰۷ نیروی حفاظتی و ۲۵ دیدبان آتش سوزی در نقاط حساس مشغول حراست از جنگل های استان هستند که برای افزایش توان مقابله با آتش سوزی به دنبال افزایش مشارکت بومیان هستیم.

 عبدالرحیم لطفی گفت : حفاظت از اراضی ملی، رکن اساسی فعالیت در منابع طبیعی تلقی می شود و سایر اقدامات همچون حفاظت از منابع طبیعی، احیا و توسعه در این حوزه در ادامه این مسیر قرار دارد که باید از تمام ظرفیت‌ها در حفاظت و حراست از عرصه های ملی استفاده شود.

آتش سوزی، تخریب، تصرف و خشکسالی از جمله چالش های فراروی جنگل‌ها و مراتع شمال ایران است که به تاکید کارشناسان باید برای رفع این معضلات این اکوسیستم ارزشمند تدابیری ویژه اتخاذ کرد.

در ادامه این جلسه از زحمات حبیب یارادبزی تقدیر و عیسی گلبینی به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت استان گلستان معرفی شد.

زمین‌های زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار است که ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار آن جنگل و بقیه مرتع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha