۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۸
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84564726
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح هادی ۴۰ روستای شیروان در دست اجراست

۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۸
کد خبر: 84564726
طرح هادی ۴۰ روستای شیروان در دست اجراست

بجنورد-ایرنا- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیروان گفت: اینک اجرای طرح هادی ۴۰ روستای این شهرستان خراسان شمالی در دست اجراست که پیش بینی می شود با تخصیص به موقع اعتبارات اواخر سال ۱۴۰۲ پایان یابد.

عزیز ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد روستاها واقع در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه است که اجرای طرح ها در آن، ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه اعتبار هزینه شده برای این طرح ها متفاوت بوده است خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز طرح هادی تاکنون، جدول گذاری معابر، سنگ فرش و آسفالت طرح در ۴۲ روستای این شهرستان  اجرا شده و به پایان رسیده است.

ابراهیمی همچنین با بیان اینکه مطالعه طرح هادی در ۱۰۰ درصد روستاهای شهرستان به پایان رسیده است اضافه کرد: امسال برای اجرای این طرح، ۱۷۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی، ملی و نماینده مصوب شده که تاکنون ۱۲۷ میلیارد و ۵۰۰ ریال از محل اعتبارات استانی، ملی و نماینده تخصیص داده شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیروان گفت: طرح‌ هادی روستایی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات، تجهیزات عمومی روستایی  و غیره اجرا می‌شود.

ابراهیمی افزود: اصلاح و بازگشایی معابر، جدول‌گذاری، آسفالت و سنگ فرش معابر، ساماندهی فضای سبز و ایجاد محل بازی کودکان از دیگر اهداف اجرای طرح ‌هادی است.

شهرستان شیروان ۱۵۸ روستا دارد که ۱۳۶روستای آن بالای ۲۰ خانوار است و طرح هادی در آن اجرا می شود.


شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمهیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که هم اکنون ۶۸ هزار نفر در قالب ۱۸ هزار خانوار در روستاهای شیروان سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha