متقاضیان مقاوم سازی مسکن روستایی آذربایجان غربی به ۱۰۶ هزار نفر رسید

ارومیه- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: در سطح استان ۲۵۸ هزار و ۴۵۰ واحد مسکن روستایی در ۲ هزار و ۹۰۰ آبادی وجود دارد که صاحبان حدود ۱۰۶ هزار واحد از این تعداد متقاضی مقاوم سازی مسکن هستند.

محمود بدلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد متقاضی مقاوم سازی مسکن روستایی در این استان حدود ۹۷ هزار واحد با اتمام عقد قرارداد، عملیات مقاوم سازی خود را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد حدود ۹۴ درصد با ۹۱ هزار و ۵۰۰ واحد عملیات مقاوم سازی را به اتمام رسانده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی  از جمله برنامه‌های در دست اقدام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این استان است که این روند همچنان با سرعت و همراهی مردم ادامه دارد.

بدلی تاکید کرد: مقرر شده سالانه ۱۳ هزار واحد مسکن روستایی آذربایجان‌غربی با حمایت این نهاد و همکاری مردمی مقاوم سازی شود.

وی با اشاره به افزایش تسهیلات بانکی برای مقاوم سازی هر واحد مسکن روستایی از ۵۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال اظهار داشت: مدت بازپرداخت این تسهیلات از ۱۵ سال به ۲۰ سال افزایش یافته و کارمزد این تسهیلات پنج درصد است.

به گزارش ایرنا، باید تا سال ۱۴۰۵ در حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکن روستایی آذربایجان غربی مقاوم سازی شوند و در این راستا باید روستانشینان همراهی بیشتری داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha