۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 3140
کد خبر: 84565642
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۲ درصد سقزی ها ۲ دُز واکسن کرونا دریافت کرده اند

سنندج- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز گفت: ۵۲ درصد جمعیت هدف (بالاتر از ۱۲ سال) برابر با ۱۲۳ هزار نفر از مردم شهرستان سقز هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

دکتر پروین خسروپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آخرین آمارها، ۸۱.۳ درصد جمعیت هدف، نوبت اول و ۶۴.۴۵ درصد هم نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۵ هزار نفر دُز اول واکسن را دریافت کردند، افزود: در مجموع ۶۵.۶۷ درصد جمعیت کل شهرستان سقز (جمعیت هدف و غیر هدف) نوبت اول و ۵۲ درصد هم هر ۲ نوبت واکسن را دریافت کرده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز با بیان اینکه کماکان تعدادی از مردم این شهرستان از تزریق واکسن خودداری می کنند، یادآور شد: علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک، تزریق واکسن موثرترین روش برای مقابله با کرونا است لذا باید مردم هر چه زودتر در برابر این ویروس کشنده واکسیناسیون شوند.  

وی تاکید کرد: باید ۷۰ تا ۸۰ درصد کل جمعیت شهرستان هر ۲ دُز واکسن را دریافت کنند تا چرخه انتقال کرونا به طور کامل شکسته شود.

دکتر خسروپور از شهروندان و اهالی روستاها خواست هرچه زودتر برای تزریق واکسن کرونا به مراکز بهداشت و مرکزهای تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند تا از این طریق بتوانیم چرخه این بیماری را نابود کنیم و محدودیت های اعمال شده را به طور کامل برداریم.

در حال حاضر ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان سقز بستری هستند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha