دستورالعمل ابلاغی انتصاب مدیران مناطق و نواحی تهران باید باطل شود

تهران-ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر تهران خواستار لغو دستورالعملی شد که طبق آن انتصاب معاونان مناطق شهرداری و شهرداران نواحی فقط با حکم معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری مرکز برای یکسال میسر است.

به گزارش ایرنا میثم مظفر روز یکشنبه در بیست و نهمین جلسه شورای شهر تهران، با بیان اینکه صدور حکم معاونان سازمان ها، شرکت و حتی معاونان کل ستادی نیز به معاون شهردار تهران در حوزه مربوطه واگذار شده است، افزود:  مهمترین ابزار یک مدیر بحث انتصابات است، در روندی که در این دستورالعمل پیش بینی شده اختیارات شهردار منطقه، رئیس سازمان یا مدیرعامل و حتی مدیرکل ستادی با یک بروکراسی ادارای پیچیده ای مواجه است.

وی با بیان اینکه به لحاظ ساختار تشکیلاتی و روانی مدل های متداول و مرسوم کار مدیریتی، تا چه حد از مدیر خود تبعیت دارد اظهار داشت: این اتفاق، مدیران و شهرداران مناطق و روسای سازمان ها را به طور کامل تضعیف می کند.

مظفر یاداور شد: اگر پای درد و دل روسا و شهرداران مناطق بنشینیم نسبت به این موضوع گلایه دارند هر چند به لحاظ رعایت آداب تشکیلاتی ممکن است افرادی که در ابتدای فعالیت هستنداعتراضی نداشته باشند.

وی اذعان داشت: ساختار تشکیلات و مسائلی که در حوزه مدیریت سازمان ها وجود دارد باید به این مسئله کمک کند تا مدیران شجاع بتوانند معاون متخلف را حذف و حداقل سرپرست منصوب کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با درخواست برای ابطال این آیین نامه گفت: در این آیین نامه حتی شهردار منطقه و رئیس سازمان حق انتصاب سرپرست موقت را ندارد و حکم سرپرست باید توسط شهرداری مرکز صادر شود. 

مظفری ضمن قدردانی از شهرداری تهران بابت برقراری بیمه تاکسیران و اعلام ثبت نام برای بیمه تکمیلی آنان گفت: ای کاش این اقدام به صورت مکرر و  فراگیر به صورت فایل اکسل اجرا می شد هرچند تدبیر دوستان این بود که آنها برای بیمه تکمیلی ثبت نام کنند.

وی افزود: از جامعه تاکسیرانان تقاضا دارم در زمان مقرر نسبت به ثبت نام برای بیمه تکمیلی خود اقدام کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha