به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بر اساس این سامانه، مستندات مورد نیاز برای تشکیل تعاونی به طور الکترونیکی با رعایت ملاحظات قانونی برای ارائه به سازمان ثبت شرکتها دریافت و به سازمان ثبت شرکت ها تحویل میشود؛ این موضوع باعث تسریع فرآیند صدور مجوز تشکیل تعاونی و افزایش رضایت ذینفعان آن شده است.
همچنین فاز اول «سامانه داشبوردهای مدیریتی» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در حال راه اندازی است و در سامانه جامع روابط کار قابلیت گفتوگوی برخط برای افزایش رضایتمندی مخاطبان و افزایش کانال های ارتباطی اضافه شده است که گزارش های دریافتی نشان میدهد این طرح با استقبال مخاطبان همراه بوده است.
طرح «احراز هویت یکپارچه (SSO) » برای سامانههای وزارتخانه برای افزایش رضایت ذینفعان و کاربران سامانه های خدمت رسانی و یکپارچه سازی سامانهها از سمت کاربران، تهیه شده است و پس از اقدامات قانونی، اجرایی می شود.
ارایه خدمات «یادگیری الکترونیکی» به کارکنان با توجه به تغییر رویکرد در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی ضمن خدمت کارکنان و استفاده از زیر ساختهای یادگیری الکترونیکی از دیگر اقدامات این مرکز است که بر همین اساس، در سه ماهه گذشته ۳۸ هزار و ۲۳۶ نفر ساعت آموزش به همکاران در کل کشور، ارایه شده که باعث کاهش هزینه ها و رعایت دستورالعملهای بهداشتی شده است.
همچنین در خصوص شناسایی وظایف و اختیارات قابل تفویض به ادارات کل استانها و شهرستان ها ۱۰۴ وظیفه و ۱۵۶ فعالیت برای واگذاری بررسی شده که بر این اساس ۱۳ وظیفه جهت و ۶ فعالیت به منظور تفویض و واگذاری، نهایی شده است.
در راستای تسهیل فرآیندهای کسب و کار، از ۴۴ مجوز کسب و کار دستگاه، سه عنوان مجوز، «مشاغل خانگی» و «مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی» از معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال و «ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی» از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دستور کار قرار گرفته و مقدمات اجرایی شدن آنها فراهم و به شیوه پسینی عملیاتی شده است.
نظر شما