سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی: ۱۰۷ بیمار کووید- ۱۹ در یزد شناسایی شدند

یزد- ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: از ۵۴۶  نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به ویروس کرونا شبانه روز در مراجعه به مراکز درمانی ، بر اساس معیارهای تشخیصی سازمان جهانی بهداشت ،۱۰۷ بیمار مبتلای قطعی به کووید-۱۹ در استان شناسایی شدند.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این واحد دانشگاهی، سید ابراهیم سلمانی افزود: از این تعداد، ۲۹ نفر به دلیل وخامت حال عمومی آنها در بیمارستان های استان بستری شدند و ۷۸ نفر هم به دلیل خفیف بودن بیماری در منزل دوران نقاهت خود را طی می کنند.

وی اظهار کرد: همچنین ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر در مهریز و یزد براثر ابتلا به بیماری کووید - ۱۹  در استان فوت کردند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: هم اکنون  ۳۰۰ فرد  مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد وضعیت عمومی۸۳  نفر وخیم است و در بخش مراقبت های ویژه(I.C.U) خدمات درمانی دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید - ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. 

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha