ایجاد بستر مناسب برای معلولان، فقط وظیفه بهزیستی نیست

تهران -ایرنا – رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهریار گفت: ایجاد بستر مناسب برای زندگی بهتر معلولان در جامعه تنها وظیفه بهزیستی نیست بلکه به همت و مشارکت تمامی افراد و دستگاههای اجرایی نیازمند است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهریار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با دستگاههای اجرایی مانند شهرداری و فرمانداری جلسات کاری متعددی برای مناسب سازی فضای شهری جهت حضور معلولان در سطح شهر برگزار شده که ایجاد پل برقی باغستان نمونه ای از این تلاش جمعی است.

داود فهیم با اشاره به اینکه ۱۰ هزار معلول در شهرستان شهریار زندگی می کنند گفت: امروز کسانی را می بینیم که معلولی در خانواده دارند و بدون هیچ منت و چشم داشتی در خدمت این بزرگواران هستند، چنین افرادی، انسان های برگزیده و بلند همتی هستند که کارشان جهاد در راه خداست و شایسته تقدیر هستند. 

وی اظهار داشت: در ۱۳ منطقه شهریار مراکزی با هدف دسترسی آسانتر معلولین جهت دریافت خدمات روانشناسی و مددکاری، بهداشتی و درمانی تاسیس شده است.

وی همچنین ادامه داد: در مراکز توانبخشی تحت پوشش بهزیستی، هزار و ۵۰۰ نفر در بخش های اعصاب و روان، سالمندان، معلول ذهنی و جسمی نگهداری می شود.

وی تعداد خیرین فعال در سطح شهرستان را ۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: بهزیستی با توجه به وظیفه مهمی که بر عهده دارد در انجام این وظایف  به تنهایی نمی تواند موفق باشد و این امر کمک و مشارکت همه آحاد جامعه به خصوص خیرین را می طلبد.  

ریس اداره بهزیستی شهرستان شهریار کمک به آگاه سازی بیشتر مردم درباره مشکلات یک معلول و خانواده وی، برگزاری جلسات شورای توانبخشی، نصب بنر در سطح شهر، ایراد سخنرانی در نماز جمعه، بازدید از مراکز تحت بوشش بهزیستی به همراه مسئولین استانی، تجلیل از معلولین موفق و مادران آنها، تهیه جهیزیه، تجلیل از خیرین را از جمله برنامه هایی برشمرد که در این هفته انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha