۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۵
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84568341
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ هزار کادر پرستاری در چهارمحال و بختیاری فعال است

شهرکرد- ایرنا- رییس نظام پرستاری چهارمحال و بختیاری گفت: حدود سه هزار کادر پرستاری در استان فعال است که از این تعداد یک هزار و ۵۵۰ نفر عضو نظام پرستاری هستند.

بهرام مرادی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته پرستار افزود: بیشترین جمعیت پرستاران در استان را بانو تشکیل می‌دهند و همین موضوع نیرو برای بخش‌هایی نظیر جراحی مردان و اورولوژی را با کمبود روبرو کرده است.

وی همچنین از کمبود تعداد پرستار در استان خبر داد و گفت: با توجه به تعداد تخت بیمارستانی در استان، حدود ۲۰۰ پرستار کمبود داریم که اگر چه با به کارگیری نیروهای طرحی و پرستاران شرکتی و قراردادی بخشی از کمبودها رفع شده است، اما همچنان نسبت به استانداردها با کمبود پرستار روبرو هستیم.

مرادی با قدردانی از تلاش و خدمات کادر پرستاری استان به ویژه در دوران شیوع کرونا، تصریح کرد: خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون شهید مدافع سلامت از کادر پرستاری استان نداشتیم اما بسیاری از پرستاران استان دست کم یک یا ۲ بار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شدند و برخی خانواده‌های خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست دادند.

رییس نظام پرستاری چهارمحال و بختیاری، پرداخت به موقع اضافه کاری و کارانه پرستاران را از مطالبات این قشر عنوان کرد و گفت: پرداخت کارانه و اضافه کاری پرستاران استان حدود هشت ماه به تعویق افتاده است که می‌طلبد با توجه به شرایط اقتصادی موجود پرداختی‌ها به موقع انجام گیرد.

مرادی، حذف حق مالیات از حقوق پرستاران را از دیگر مطالبات برشمرد و افزود: مقرر بود تا فوق‌العاده خاص به حقوق پرستاران اضافه شود که این موضوع نیز هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی خاطر نشان کرد: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران نیز از دیگر مطالبات پرستاران به شمار می‌رود که در روز پرستار سال گذشته مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بود و اکنون پس از یک سال در مراحل پایانی تحقق قرار دارد.

مرادی با بیان اینکه برخی از پرستاران فعال در استان در دوران شیوع کرونا و به صورت قرارداد ۸۹ روزه به کار گرفته شده‌اند، افزود: امید می‌رود با تغییر وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی اختلاف حقوق بین پرسنل نیز برطرف شود.

به گزارش ایرنا، سالروز ولادت حضرت زینب به عنوان روز پرستار در ایران نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha