مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه پاسداران در مشهد پایان یافت

مشهد- ایرنا- مرحله نهایی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد به پایان رسید.

دبیر برگزاری این مسابقات روز سه‌شنبه در مراسم پایانی گفت: در این مرحله ۲۱۲ نفر با هم رقابت کردند که ۲۴ نفر در بخش حفظ کل قرآن، ۱۶ نفر در حفظ ۲۰ جزء، ۱۲ نفر در حفظ ۱۵ جزء، ۱۹ نفر در حفظ ۱۰ جزء و ۲۳ نفر در حفظ پنج جزء قرآن کریم با هم به رقابت پرداختند.

سیدمهدی گتمیریان افزود: در بخش‌های قرائت تحقیق ۳۴ نفر، قرائت ترتیل ۳۱ نفر، اذان ۲۳ نفر و مفاهیم نیز ۳۰ نفر با هم رقابت کردند.

جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۵۶۴ حافظ قرآن کریم در سپاه پاسداران شناسایی شده‌اند که ۷۲۴ تن حافظ کل قرآن هستند.

سرهنگ پاسدار علیرضا رجبی افزود: همچنین ۱۵۶ تن حافظ ۲۵ جزء، ۳۰۲ تن حافظ ۲۰ جزء، ۳۴۵ تن حافظ ۱۵ جزء، ۶۱۸ تن حافظ ۱۰ جزء و ۹ هزار و ۴۱۹ تن حافظ پنج جزء قرآن کریم هستند.

وی ادامه داد: همچنین پنج هزار و ۳۰۲ تن قاری حرفه‌ای هستند که ۱۰۱ تن از این افراد قاری کشوری می‌باشند و سه هزار و ۸۱۹ نفر نیز در بخش تفسیر فعالیت دارند.

چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم سپاه پاسداران که از ۱۳ آذر ماه در مجتمع آموزشی فرهنگی امامت مشهد آغاز شد امروز به پایان رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha