۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۲۵
کد خبرنگار: 916
کد خبر: 84570211
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰ درصد مرغ موردنیاز چابهار از سایر نقاط کشور تامین می‌شود

چابهار - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری چابهار گفت: ۸۰ درصد گوشت مرغ موردنیاز این شهرستان از سایر نقاط کشور با دشواری‌های مختلف، هزینه حمل و نقل و تلفات زیاد تامین می‌شود.

علیرضا میر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چابهار با ظرفیت‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و اقتصادی مورد توجه کشورهای مختلف است و سالانه صدها هزار گردشگر به این بندر اقیانوسی سفر می کنند.

وی افزود: هم اینک تنها سه واحد مرغداری با ظرفیت جمعا ۹۰ هزار قطعه فعال است و این تعداد حدود ۲۰ درصد نیاز شهرستان چابهار را تامین می‌کنند.

معاون فرمانداری چابهار بیان کرد: این شهرستان قابلیت صادرات گوشت مرغ به کشورهای همجوار به ویژه پاکستان و کشورهای مختلف حوزه خلیج فارس را دارد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه مرغ گوشتی و تامین نیاز ۱۰۰ درصدی شهرستان چابهار و صادرات آن به کشورهای مختلف سود زیادی دارد، خاطرنشان کرد: باید هر چه سریع‌تر مجوزهای لازم در این خصوص صادر تا افراد متقاضی بتوانند تولید مرغ گوشتی و عرضه آن به بازار داخلی و خارجی را به چند برابر برسانند.

 معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری چابهار گفت: با پیگیری‌های مکرر، مجوز برای راه‌اندازی هفت واحد مرغداری با ظرفیت حدود ۱۵۰ هزار قطعه و سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰ میلیارد تومان بخش خصوصی صادر شده است.

میر با اشاره به شرایط آب و هوایی مناسب، هزینه اندک نگهداری و تولید، امکان صادرات مرغ گوشتی به کشورهای مختلف همسایه و واردات خوراک مرغ از کشورهای مختلف، افزود: چابهار بهترین نقطه برای برای ایجاد مرغداری است لذا در تحقق شعار محوری سال (تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها) همه تلاش کنند تا در این زمینه شاهد تولید ۱۰۰ نیاز این شهرستان باشیم.