صادق کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که ۲۰ هزار و ۵۴۵ شهروند این استان در سال جاری با سامانه سامد تماس گرفتند، اضافه کرد: بیشترین میزان درخواست های مردمی در حوزه مسائل اقتصادی، کمک مالی و دریافت تسهیلات و اشتغال و بیکاری است.
وی با اشاره به این که تماس های تلفنی شهروندان در این مرکز دریافت، پالایش و به دستگاه های مربوطه ارجاع داده می شود تصریح کرد : سامانه سامد به منظور تسهیل ارتباط مردم با مسوولان و مصوب شورای عالی اداری کشور در سال ۹۲ است.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری اصفهان با اشاره به این که برنامه منظمی برای حضور مدیران استانی در این مرکز و پاسخگویی به شهروندان در نظر گرفته شد، اظهار داشت: تاکنون ۲۳ نفر از فرمانداران و ۲۱ نفر از مدیران با حضور در این مرکز بصورت تلفنی و از طریق این سامانه نسبت به پاسخگویی به شهروندان اقدام کردند.
وی با اشاره به اهمیت توجه به تکریم ارباب رجوع در دستگاههای دولتی ادامه داد: دفتر بازرسی استانداری بهصورت مستمر در روزهای دوشنبه در زمان دیدار چهره به چهره مدیران با مردم نسبت به عملکرد دستگاههای دولتی بازرسی میکند و گزارش مربوط به مدیران به استاندار اطلاع رسانی میشود.
کرمی همچنین با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون و لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی گفت: تیمهای بازرسان این دفتر، همه روزه و بهصورت غیر محسوس از دستگاههای دولتی در خصوص رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی بازرسی می کنند و تذکرات لازم را در این خصوص به مدیران ارائه می دهند.
به گزارش ایرنا، استاندار اصفهان از ساعت ۱۰ تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه چهارشنبه از طریق سامانه ۱۱۱ پاسخگوی مطالبات مردم شده بود
استاندار اصفهان در این ارتباط ۲۳ مورد از مجموع ۹۷ تماس های تلفنی با موضوع مسائل و مشکلات، پیشنهادها، انتقادات و شکایات مردم در بخشهای صنعت و سرمایه گذاری، آب، اداری و حقوقی، درخواست ارتقای شغلی، اشتغال، بیکاری و پرداخت تسهیلات بانکی را دریافت کرد و متناسب با هر درخواست دستور لازم را به معاونت ها و مدیران ستادی استانداری اصفهان صادر کرد.
مرکز سامد به عنوان یک ساختار توانمند به طور عملی بستر وسیعی برای دریافت شکایتها، انتقادها، پیشنهادها و ایده های مردمی و رسیدگی و پاسخگویی به آنها را با رعایت صرفه جویی در هزینه های زمانی و مالی فراهم کرده است.
یکی از مجاری سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) در کشور سامانه تلفنی ۱۱۱ است که مردم در هر نقطه از استان می توانند پیشنهاد، انتقاد، گزارش، طرح ها و ایده ها، شکایت و درخواست های خود را با کارشناسان این سامانه مطرح و پیگیری کنند.
هدف از راه اندازی این سامانه افزایش مشارکت مردمی در نظارت همگانی و تقویت و تثبیت اعتماد مردم به دولت، افزایش رضایت مردم ازطریق ارتقا کیفیت پاسخگویی دستگاه ها و سازمان ها، تمرکز زدایی در رسیدگی به مطالبات مردم، ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و مدیریت یکپارچه امور ارتباطات مردمی، افزایش سرعت در رسیدگی با بهره گیری از سیستم سامد و ضریب نفوذ الکترونیکی ارتباطات مردمی در کشور است.
نظر شما