نقشه آموزش‌های مهارتی سواحل مکُران با همکاری دانشگاه‌ها تهیه می‌شود

چابهار - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: اطلس و نقشه آموزش‌های مهارتی سواحل مکُران با رویکرد تربیت نیروی انسانی مورد نیاز توسعه منطقه با کمک دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان تهیه می‌شود.

عبدالرحیم کُردی چهارشنبه شب در نشستی با مدیران دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای آموزش نیروهای متخصص باید همچون بسیاری از نمونه‌های تجربه شده و موفق کشور، موئسسه‌ای تخصصی در حد استانداردهای بین‌المللی تشکیل دهیم.

وی تصریح کرد: می‌خواهیم به مردم بگوییم، ما درحال حاضر به کارشناس‌هایی که کاربلد باشند نیازمندیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: روش‌هایی که تا به امروز اجرا شده است اگر نتیجه‌بخش بود تاکنون نتایجشان مشخص می‌شد اما پیشنهادی که می‌دهم این است که روشی دیگر را پیاده کنیم، دانشگاه‌ها به صورت هیات امنایی یک موسسه مشترکی را ایجاد و متولی تربیت و تامین نیروی انسانی شوند چون شرکت‌ها برای استخدام، افراد متخصص را انتخاب می‌کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: می‌توان موئسسه آموزشی متخصص‌محور را در منطقه ثبت کرد و ثبت چنین موئسسه‌ای به طی کردن روند پُرپیچ و خم اداری نیاز ندارد، وگرنه به خوبی از مشکلات دانشگاه‌ها مطلع هستم، و باید بگویم آنچه که امروزه در دانشگاه‌ها تامین می‌شود پاسخگوی نیاز منطقه نیست.

وی تصریح کرد: اگر این موسسه‌های تخصص‌محور را در قالب آموزش راه‌اندازی کنیم کمتر از سه سال بخش زیادی از نگرانی‌ها حل می‌شود چراکه مردم به شدت دنبال کار هستند.

 کُردی گفت: کارگروهی تشکیل شود و در یک مدت سه ماهه بخشی از اعداد و ارقام و کارهایی که انجام شده را بنویسیم و به یک جدولِ عدد و رقم برسیم، باید تا زمانی که سند تشکیل موئسسه آماده می‌شود کارگروه را تشکیل دهیم. باید سند زیست‌بوم مهارت‌های انسانی مورد نیاز منطقه آماده شود تا بر اساس این سند، نیروی متخصص تربیت و رشته‌ها و مهارت‌ای این نیروها تعین شود.

این نشست با حضور روئسای دانشگاه‌های سیستان وبلوچستان، علمی کاربردی استان، دریانوردی و علوم دریایی چابهار، فنی و حرفه‌ای استان و دانشگاه آزاد واحد بین‌الملل چابهار در سالن جلسات ساختمان شماره یک سازمان منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

 نقشه آموزش‌های مهارتی سواحل مکُران با همکاری دانشگاه‌ها تهیه می‌شود

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها