۹۶۹ روستای آذربایجان غربی نیاز به بازنگری طرح هادی دارند

مهاباد- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: ۹۶۹ روستای این استان نیاز به بازنگری طرح هادی داشته که در صورت تامین اعتبار عملیات عمرانی آن اجرایی می‌شود.

محمود بدلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آذربایجان غربی دارای ۲ هزار ۹۶۹ روستای دارای سکنه است که از این تعداد ۲ هزار ۷۳۱ روستاهای بالای چهار خانوار و ۲ هزار و ۱۶۸ روستا نیز بالای ۲۰ خانوار و قابلیت اجرای طرح هادی هستند.

وی با بیان اینکه تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای مطالعه طرح هادی هستند، ادامه داد: تاکنون در ۳۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی اجرا شده است و بیش از ۶۱ درصد جمعیت روستایی استان نیز از مزایای این طرح‌ها بهره مند شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی به تداوم اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در روستاها اشاره کرد و گفت: قرار است سالانه در کشور ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شود که سهم استان ما امسال ۱۳ هزار واحد است.

بدلی اظهار داشت: امسال برای اجرای این طرح‌ها، هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده که تاکنون هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافته است که عملیات اجرایی آنها نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت روستاییان در پیشبرد طرح مقاوم‌سازی واحدهای روستایی، گفت: از ابتدای طرح مقاوم سازی منازل مسکونی روستایی تاکنون ۸۹ هزار واحد در سطح استان مقاوم شده و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: تاکنون ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ واحد مسکونی روستایی در ۲ هزار و ۹۰۰ روستای آذربایجان غربی پایش و شناسایی شده که اغلب آنها در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله کم‌دوام یا بی‌دوام است.

به گزارش ایرنا، طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد.

تا سال ۱۴۰۵ در حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکن روستایی آذربایجان غربی باید مقاوم سازی شود که در این راستا باید روستانشینان همراهی بیشتری داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha