امام جمعه مشگین‌شهر: حضور دیپلمات‌های ایرانی در وین موفق بوده است

اردبیل _ ایرنا- امام جمعه مشگین شهر گفت: دیپلمات‌های ایرانی در مذاکرات وین حضوری موفق دارند و آمریکایی‌ها را در دستیابی به اهدافشان ناکام گذاشته‌اند.

‍حجت الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های نماز جمعه مشگین شهر افزود: به رغم فشارهای شدید رسانه‌ای و ریل‌گذاری مذاکرات وین توسط آمریکا خوشبختانه دیپلمات‌های ایرانی با حضوری مقتدرانه ، هوشمندانه و اتخاذ مواضع انقلابی بار دیگر آمریکا را مایوس کردند.

وی بیان کرد : مذاکرات اخیر نشان داد که طبق پیش‌بینی مقام معظم رهبری  قدرت آمریکا روبه افول است و در عوض روز به روز بر اقتدار ایران اسلامی در جهان افزوده می‌شود. 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به قدرت اول خاورمیانه تبدیل شده است، اضافه کرد: شکست‌های پی درپی آمریکا در منطقه از نشانه‌های افول استکبار جهانی می‌باشد.

 امام جمعه مشگین شهر افزود: موضع ایران در این مذاکرات بسیار شفاف و روشن است و ایران اسلامی به چیزی کمتر از لغو همه تحریم‌ها رضایت نخواهد داد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمریکا در ادوار مختلف با بیش از ۲۰۰نفر در این مذاکرات حضور می‌یافت، حضور تیم ۴۰ نفره کشورمان را منطقی دانسته و از جوسازی برخی از معاندان داخلی و خارجی در این خصوص انتقاد کرد.
 وی گفت: خوشبختانه تا این لحظه فشارهای روحی و روانی حاکم بر مذاکرات وین هیچ گونه تأثیری در مواضع جمهوری اسلامی نداشته وایران اسلامی همچنان بر مواضع اصولی خویش پافشاری می‌کند.

خطیب جمعه مشگین شهر  خاطر نشان کرد: این مذاکرات نشان داد آمریکا و اروپا بیشتر از متن دنبال حاشیه هستند اما ایران اسلامی  فرصت سو استفاده را  از آنان ساقط کرد.

گرامیداشت روز پرستار و تقدیر از خدمات مدافعان سلامت از دیگر سخنان امام جمعه مشگین شهر بود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha