پیش‌بینی کاهش دما در سواحل دریای خزر

تهران - ایرنا - کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امروز (جمعه) دما در سواحل دریای خزر با کاهش همراه می‌شود، گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، گیلان و مازندران در روز یکشنبه همراه با بارش پراکنده خواهند بود.

به گزارش روز جمعه ایرنا از سازمان هواشناسی کشور، «امین‌حسین نقشینه» به تازه‌ترین وضعیت جوی کشور در روزهای آینده اشاره کرد و افزود: امروز در بخش‌هایی از استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی انتظار افزایش ابر و بارش پراکنده وجود دارد.

وی با بیان اینکه فردا(شنبه) در کشور شاهد جوی آرام و پایدار خواهیم بود، گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، گیلان و مازندران در روز یکشنبه همراه با بارش پراکنده خواهند بود، این شرایط دوشنبه برای استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رخ می دهد و بارش‌ها برروی ارتفاعات به شکل برف است.

نقشینه ادامه داد: در پنج روز آینده برای مناطق صنعتی و پرتردد، پیش‌بینی انباشت آلاینده‌های جوی شده و امروز به سبب وزش باد در تهران و کرج به طور موقت از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد. 

کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شرقی و بخش‌هایی از استان‌های سمنان، یزد و کرمان باد شدید و در نواحی مستعد، خیزش گرد و خاک هم پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه امروز دما در سواحل دریای خزر کاهش خواهد داشت، گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نواحی شمال شرق کاهش نسبی دما رخ می‌دهد، شنبه و یکشنبه خلیج فارس و دوشنبه دریای خزر مواج خواهد شد.

نقشینه با بیان اینکه امروز برای تهران وزش باد پیش‌بینی شده، افزود: فردا و پس فردا غبار محلی دوباره شکل خواهد گرفت، بیشینه دمای تهران امروز ۱۵ و فردا ۱۳ درجه خواهد شد و کمینه دمای تهران امروز ۸ و فردا صبح به ۵ درجه خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha