۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84573186
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت خوابگاه‌های شبانه روزی در کردستان از سرگرفته شد

سنندج- ایرنا- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: فعالیت خوابگاه‌های شبانه‌روزی ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سرگرفته شده است.

مهدی نامدار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱۵ خوابگاه شبانه‌روزی ویژه دانش‌آموزان مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم در سطح استان وجود دارد که پنج مورد آن در سنندج و مابقی در شهرها و دیگر نواحی و مناطق استان است.

وی با بیان اینکه فعالیت این خوابگاه‌ها با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و با ۵۰ درصد ظرفیت آغاز شده است، گفت: در حال حاضر هفت هزار دانش‌آموز در این خوابگاه‌ها و به صورت گروه بندی شده حضور دارند که به این صورت که ۵۰ درصد سه روز اول هفته و ۵۰ درصد دیگر سه روز آخر هفته در خوابگاه هستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان یادآو شد: با توجه به اینکه زمان تعطیلی مدارس زیاد شد و دانش‌آموزان با عوارض شدیدی از جمله افت تحصیلی و چاقی روبرو شدند لذا استقبال از خوابگاه ها خیلی زیاد بود، ضمن اینکه اولویت ما در بازگشایی، سلامت دانش‌آموزان با رعایت کامل شیوه‌نامه‌ها است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ما در زمینه خوابگاه دانش‌آموزی مشکلی نداریم و حتی ۲ برابر ظرفیت فعلی جا برای ورود دانش‌آموزان وجود دارد و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در صورت مساعد بودن شرایط استان از نظر شیوع ویروس کرونا،  ظرفیت و پذیرش خوابگاه ها را تا ۷۰ درصد افزایش خواهیم داد.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌ آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha