۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۵۱
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84573677
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روستاییان شرق سوریه مانع از عبور اشغالگران آمریکایی شدند

تهران - ایرنا- منابع خبری سوری شنبه شب گزارش دادند که ساکنان روستاهای شرق سوریه مانع از عبور کاروان لجستیکی و تجهیزات نظامی آمریکاییان شده‌اند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه ”سانا“؛ اهالی روستای المتینیه در حومه جنوب شرق القامشلی در سوریه ضمن به ایجاد زنجیره انسانی  مانع از عبور خودروهای نظامی اشغالگران آمریکایی از این روستا به سمت قامشلی شدند و آنان را مجبور به عقب نشینی کردند.

منابع محلی به سانا در القامشلی گفتند، کاروانی شامل چندین زرهپوش نیروهای اشغالگر آمریکایی که یک خودروی متعلق به نیروهای سوریه دموکراتیک ”قسد“ نیز آن‌ها را همراهی می‌کرد، به دنبال عبور از روستای المتینیه و حرکت به سوی القامشلی بودند که اهالی روستا با پرتاب سنگ و شکستن شیشه یکی از خودروها، آن‌ها را وادار به برگشت کردند.

این اقدام ساکنان مناطق شرقی سوریه پس از آن صورت می گیرد که ارتش سوریه ۱۷ ماه گذشته میلادی نیز مانع ورود یک کاروان نظامی آمریکا به شهر القامشلی شد.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.    

طی سال های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا بویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است؛ اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش در سال‌های اخیر انجام داده است.

در دو سال گذشته آمریکا با اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر حضور خود را در مناطق نفت خیز سوریه بیشتر کرده، حضوری که منجر به سرقت بیشتر نفت مردم این کشور شده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha