فعالیت‌های پژوهشی جامعه‌المصطفی فرامرزی است

قم - ایرنا - معاون پژوهش جامعه‌المصطفی با اشاره به حضور دانش‌آموختگانی از سراسر جهان در این موسسه علمی آموزشی گفت: از ویژگی‌های بارز فعالیت‌های پژوهشی در جامعه‌المصطفی فرامرزی بودن آن است.

به گزارش شنبه شب مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام مجید عبادی در آیین افتتاحیه برنامه‌های هفته پژوهش و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی در سالن قدس مجتمع امام (ره) قم
 وجود جامعةالمصطفی را ترجمان حضور گفتمانی و علمی در عرصه علوم اسلامی و علوم انسانی با رویکرد اسلامی دانست که با حضور دانش آموختگانی از سراسر جهان رنگ و بویی بین‌المللی یافته است.

 وی‌افزود: فرامرزی بودن پژوهش‌ها، از ویژگی‌های بارز پژوهش در جامعةالمصطفی است.

همچنین توضیح‌هایی درباره نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعةالمصطفی ارائه و یادآور شد: عرضه همه دستاوردها و آثار پژوهشی المصطفائیان اعم از کتاب، مقاله، پایان‌نامه، رساله دکتری و طرح پژوهشی یکی از رویکردهای این نمایشگاه به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام عبادی با بیان اینکه برای نمایندگی تفکر اسلامی توام با عقلانیت، باید در همه زمینه‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی و حتی سازمانی، از انسجام، هماهنگی و جهت‌گیری واحدی برخوردار باشیم خاطرنشان کرد: برای نمایان‌ترسازی این شاخص در فرایند برگزاری نمایشگاه، غرفه‌هایی نیز ناظر به این امر تخصیص داده شده است.

وی تصریح کرد: باید همه بخش‌ها اعم از واحدهای تخصصی، آموزش، فرهنگی، پژوهش و مراکز المصطفی، نمایی در این نمایشگاه داشته باشند و شاکله نظام‌مندی حرکت جامعه‌المصطفی را به منصه ظهور برسانند.

معاون جامعه‌المصطفی انعکاس ساحت‌های ویژه زبان آموزشی بانوان و فضای مجازی ناظر به ابعاد فرامرزی و فرامذهبی را از دیگر ویژگی‌های نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعةالمصطفی دانست و یادآور شد: هفته پژوهش، بستری برای آشکارسازی ظرفیت‌ها، به‌ویژه ظرفیت طلبه‌ها و دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی است تا بتوانیم نواقص و آسیب ها را کشف کنیم.

 عبادی بر اهمیت ارزیابی‌ بخش‌های مختلف فعالیت‌های هفته پژوهش با هدف کاهش آسیب‌ها و افزایش ظرفیت‌ها تاکید و اظهار داشت: شکل‌گیری احساس جمعی میان صفوف و واحدهای سازمانی جامعه المصطفی، از مهم‌ترین اهداف شکل‌گیری دبیرخانه دائمی هفته پژوهش است.

وی تقویت انسجام، همبستگی، پیوستگی و تعاون را در سایه‌سار دبیرخانه هفته پژوهش مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: اتکا به ظرفیت‌های داخلی، به عنوان اصل اصیل، جزو موضوع‌هایی بود که در فرایند برگزاری ویژه برنامه‌های هفته پژوهش مورد توجه قرار گرفته است تا ضمن ممانعت از ایجاد رقابت‌های منفی، روحیه رفاقتی را تقویت کند.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعه‌المصطفی با حضور بیش از ۴۰ مرکز از مراکز تابعه و پیوسته جامعه‌المصطفی تا ۲۵ آذرماه برپا می‌باشد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha