۲۲ کانکس به مدرسه های زلزله زده فین بندرعباس اهدا شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: ۲۲ کانکس به به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به مدرسه های زلزله زده فین و روستای سیاهوی بندرعباس اهدا شد.

سید فخرالدین هاشمی روز یکشنبه در آیین اهدای این تعداد کانکس به مدرسه های زلزله زده فین افزود: پس از زلزله فین تعداد ۳۱   کلاس درس که مربوط به دهه ۵۰ و ۶۰ بوده است، مورد آسیب جدی قرار گرفت و بناشد این مدرسه ها بازسازی شود.

وی ادامه داد: با توافق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرار شد دانش آموزان این مناطق به صورت موقت در کانکس مستقر شوند تا هرچه سریع تر اقدام های بازسازی مدرسه ها انجام شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه در راستای تخریب و بازسازی کلاس های درس آسیب دیده فین نیز رایزنی هایی با مجمع خیران مدرسه ساز انجام شده است، خاطرنشان کرد: بزودی شاهد بازسازی مدرسه های زلزله زده این منطقه خواهیم بود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان هرمزگان نیز در این آیین گفت: با دستور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تعداد ۲۲ کانکس با کاربری مدرسه جهت استقرار دانش آموزان در منطقه زلزله زده فین و روستای سیاهو با اعتباری افزون بر ۶ میلیارد ریال خریداری شد.

منوچهر دانشمند ادامه داد: امروز ۲۱ آذرماه ۱۴۰۰ این کانکس ها در اختیار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان جهت استقرار در منطقه زلزله زده قرار گرفت تا دانش آموزان بدون دغدغه خاطر تا زمانی که مدرسه ها بازسازی شود به تحصیل به صورت مستمر ادامه دهند.

وی دربخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باتوجه به نیاز مواد پروتئینی در مناطق کمترتوسعه در این استان گفت: ۳۰ هزار بسته مواد پروتئینی در استان هرمزگان توزیع خواهد شد.

دانشمند ابرازداشت: همچنین در راستای ایجاد اشتغال و تامین نیازهای ضروری منزل در مناطق کمتر توسعه یافته لوازم گرمایشی و سرمایشی، چرخ خیاطی، پوشاک وغیره در اختیار نیازمندان در مناطق مورد هدف که توسط گروهای جهادی شناسایی شده به زودی قرار خواهد گرفت.

 زلزله ای به بزرگی ۶.۴ در مقیاس امواج درونی ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه یکشنبه ۲۳ آبان ماه، در عمق ۱۵ کیلومتری شهر فین در هرمزگان را لرزاند. زلزله بعدی با بزرگای ۶.۳ در مقیاس امواج درونی زمین ساعت ۱۵ و ۲۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه بار دیگر منطقه فین را لرزاند.

در این زلزله بیش از ۳ هزار واحد مسکونی آسیب دیدند و ۱۰۰ نفر نیز مصدوم شده و دو نفر جان خود را از دست دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha