علوم پزشکی مشهد ۶۴۶ طرح پژوهشی کرونایی به ثبت رساند

مشهد- ایرنا- مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پژوهشگران و محققان این دانشگاه از ابتدای آغاز شیوع کرونا تاکنون ۶۴۶ طرح تحقیقاتی مرتبط با این پاندمی ر به ثبت رسانده‌اند.

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر خلیل آبنوس افزود: از مجموع طرح‌های به ثبت رسیده، تاکنون ۱۷۵ طرح پایان یافته است و ماحصل این طرح‌های تحقیقاتی نگارش تولید علم، دارو، فناوری و چاپ مقالات معتبر علمی بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر از این تعداد طرح، ۳۸ طرح تحقیقاتی مصوب با مداخلات کارآزمایی بالینی با موضوع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اجرا گذاشته شده است.

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: پژوهش به عنوان یکی از ارکان اساسی و زیربنای توسعه علمی جامعه، می‌تواند در ارتقای سطح علم و دانش بسیار موثر و مفید باشد.

آبنوس افزود: در این راستا معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد پس از شیوع گسترده بیماری، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مختلف در زمینه‌های مدیریت پاندمی، کنترل بیماری و دستیابی به یک داروی موثر برای درمان را در دستور کار خود قرار داده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و حدود ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی، قطب پزشکی شمال کشور محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha