لوله گستر اسفراین خواستار افزایش سهمیه گاز شد

بجنورد- ایرنا- مدیر روابط عمومی شرکت صنعتی لوله گستر اسفراین گفت: مصرف روزانه گاز این واحد صنعتی اکنون ۸۰ هزار متر مکعب است که پاسخگوی سفارش های جدید نیست و باید این سهمیه به ۱۵۰ هزار متر مکعب افزایش یابد.

محمد زارعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شرکت صنعتی با تولید ۱۵ هزار تن لوله‌های فولادی بدون درز مورد نیاز صنعت نفت در پایان سال گذشته رکود خود را بعد از چهار سال شکست و این روند از تولید هم اکنون نیز ادامه دارد.

وی افزود: اکنون سفارش ۳۵ هزار تن لوله بدون درز در این واحد صنعتی ثبت شده است که تولید این میزان نیاز به افزایش سهمیه گاز دارد.

مدیر روابط عمومی شرکت صنعتی لوله گستر اسفراین با بیان اینکه کوره های لوله گستر سنتی و از سقف حرارت را تامین می کند، عنوان کرد: دنبال تکنولوژی جدید برای این واحد صنعتی هستیم چرا که تکنولوژی استفاده از سوخت جایگزین مازوت را نداریم و تنها گاز سوخت این شرکت را تامین می کند.

وی ادامه داد: لوله گستر به شرکت گاز خراسان شمالی بدهکار است که در صددیم تا این بدهکاری را پرداخت کنیم و شرکت گاز نیز در تامین سوخت لازم همکاری داشته باشد.

به گزارش ایرنا شرکت لوله گستر اسفراین از شرکت‌های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بوده و تنها تولید کننده انواع لوله‌های جداری بدون درز مورد نیاز برای استخراج نفت است.

خریدار محصولات لوله گستر عمدتاً شرکت های تابعه شرکت ملی نفت و شرکت‌های پیمانکار فعال در زمینه حفاری چاه‌های نفت هستند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد که با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ فولاد و لوله گستر و نیز صنایع پایین دستی آن، قطب صنعتی خراسان شمالی به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha