۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84576755
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۸۸ مدرسه کردستان زیرپوشش طرح خوانا قرار گرفت

۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۵
کد خبر: 84576755
۲۸۸ مدرسه کردستان زیرپوشش طرح خوانا قرار گرفت

سنندج- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به توسعه بسته تحولی خوانا در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ گفت: این طرح هم‌اکنون در ۲۸۸ مدرسه و آموزشگاه استان در حال اجرا است.

صدیقه عبداللهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح در راستای سند تحول بنیادین، سال تحصیلی جاری در اولویت فعالیت ها قرار گرفته و قرار است در ۴۸۰ مدرسه دوره اول و دوم دبستان اجرا شود.

وی افزود: بسته تحولی مدرسه خوانا به دنبال ارتقای کیفیت آموزش و پرورش دوره ابتدایی و استقرار تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان است که شامل ارتقای مهارت‌های چهارگانه زبانی، گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن و آداب و مهارت‌های زندگی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به شرکت بیش از ۶۰ هزار دانش آموز استان در طرح خوانا تاکنون گفت: این طرح در ۲۸۸ آموزشگاه و۲ هزار و ۳۳۵ کلاس درس در حال اجرا است.

وی یادآور شد: با توجه به ضرورت ارزیابی اثربخشی طرح خوانا در سال تحصیلی جاری، پیش آزمون آن در۲ منطقه آموزشی استان اجرا شده است.

عبداللهی افزود: آزمون کتبی و شفاهی توسط آزمون‌گران و با نظارت معاون و کارشناسان آموزش ابتدایی استان و شهرستان های منتخب در۲ منطقه آموزشی ناحیه یک شهرستان سنندج و شهرستان سقز در پایه‌های دوم تا ششم در بازه زمانی۱۱ تا ۱۶ آذر  برگزار شد و مدارس مجری و دانش آموزان جامعه هدف به صورت تصادفی انتخاب شدند.

وی ادامه داد: نمونه پیش آزمون با ۲۲ دانش آموز مدارس شهری دولتی، سه دانش آموز مدارس غیر دولتی  و ۱۰ دانش‌آموز مدارس روستایی در هر پایه تحصیلی تعیین و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده با شرکت ۱۷۵ دانش آموز اجرا شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان افزود: در مجموع اجرای طرح خوانا زمینه ایجاد تحول در نظام آموزشی را بر اساس چرخش‌های تحول آفرین سند تحول بنیادین فراهم می‌کند و گفتمان مهارت محور جایگزین گفتمان دانش‌محور شده و به دنبال تربیت دانش‌آموزانی با ادب، مسوولیت‌پذیر و دارای عزت نفس بالا است.

استان کردستان بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد  که بیش از ۱۶۰ هزار نفر از این تعداد در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha