۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۵
کد خبر: 84577024
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معتادان متجاهر شیراز درمان خواهند شد

۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۵
کد خبر: 84577024
معتادان متجاهر شیراز درمان خواهند شد

شیراز- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: به زودی و با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و شهرداری شیراز، تمام معتادان متجاهر و کارتن خواب کلانشهر شیراز در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ این شهر ساماندهی، نگهداری و درمان خواهند شد.

سلیمان کرمی روز سه شنبه در دیدار با شهردار شیراز افزود: پاکسازی چهره شهر از حضور افراد معتاد، علاوه بر ایجاد امنیت عمومی در جامعه، فرصت و موقعیت خوبی را برای معتادان بی‌خانمان که از سوی خانواده خود طرد شده‌اند در مسیر یافتن بهبودی و بازگشت مجدد به زندگی سالم فراهم خواهد آورد.
وی، با اشاره به دستور استاندار فارس مبنی بر ساماندهی سریع معتادان متجاهر و کارتن خواب با استفاده از ظرفیت‌های استان بیان کرد: نباید از کنار بحث معتادان متجاهر به سادگی عبور کرد بلکه باید برای ساماندهی، درمان و کمک به بازگشت این افراد به جامعه بکوشیم.
کرمی گفت: ساماندهی معتادان متجاهر و دارای رفتارهای پرخطر کمک زیادی به کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهداشتی جامعه خواهد کرد.
وی بر لزوم افزایش ارائه خدمات حمایتی به معتادان بهبود یافته و یا در حال بهبودی تاکید کرد و ادامه داد: در کنار اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر و ایجاد محیط هدفمند برای درمان و بازپروری آنها، نباید از مراقبت‌های پس از خروج و ارزیابی آنها غافل شد که لازم است تمام دستگاه‌ها با تمام توان و ظرفیت خود این موضوع را به‌طور جدی پیگیری کنند.
او افزود: هم‌اینک ۶۰۰ نفر معتاد متجاهر و کارتن خواب با حمایت مالی ستاد مبارزه با مواد مخدر و اداره کل بهزیستی فارس در مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ شیراز و مراکز اقامتی میان‌ مدت درمان اعتیاد طرح تبصره ۲ ذیل ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر، برای دوره یک ساله در حال نگهداری و درمان هستند.
وی ادامه داد: در مجموع از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۶۷۰ معتاد حاد و پرخطر در این پذیرش و تحت درمان قرار گرفته‌اند.
کرمی اضافه کرد: هم‌اینک بحث افزایش سهمیه پذیرش با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاه‌های متولی در دستور کار ویژه قرار دارد تا از این طریق بتوان تمام معتادان متجاهر و کارتن خواب شیراز و دیگر شهرستان‌ها را پوشش داد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: با حمایت سپاه فجر استان فارس یک مرکز با ظرفیت ۴۰۰ نفر در قالب تبصره ۲ ذیل ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر جهت پذیرش این معتادان در دستور کار قرار گرفته که امید است ظرف یک ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی افزود: تاکنون چهار مرکز در چهار نقطه از استان برای پذیرش، نگهداری و درمان معتادان متجاهر پیش بینی شده است.
او بیان کرد: همچنین به منظور اجرای طرح جامع ساماندهی معتادان متجاهر، معتادین متجاهر غیربومی و متعلق به دیگر استان‌ها، این افراد بعد از مرحله غربالگری و پایش که طی یک فرآیند علمی و با بهره گیری از مددکاران حرفه‌ای انجام می‌شود به استان محل سکونت خود جهت سیر مراحل درمان منتقل خواهند شد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha