۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۵۳
کد خبرنگار: 1169
کد خبر: 84578299
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ واحد مسکونی مقاوم در چالدران به بهره برداری رسید

ارومیه – ایرنا - ۷۰ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی در چالدران با حضور فرماندار و جمعی از اعضای شورای اداری شهرستان به صورت نمادین در روستای" قوشابلاغ" به بهره برداری رسید.

فرماندار چالدران روز چهارشنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقاوم سازی این واحدهای مسکونی با استفاده از تسهیلات یک میلیارد ریالی  با زیر بناهای متغیر ۵۰ تا ۱۰۰متر مربع در روستاهای بخش مرکزی و "دشتک" صورت گرفته است.

محمدرضا عبدالله نژاد با بیان اینکه امسال از محل اعتبارات سال گذشته عملیات مقاوم سازی ۲۷۰ واحد مسکونی روستایی شروع شده، افزود: تاکنون ۱۵۰ واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده در این شهرستان به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه مابقی واحدهای مسکونی روستایی تا اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید، ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است‌.

فرماندار چالدران اضافه کرد: درحال حاضر ۱۶۵واحد مسکونی نیز برای محرومان شهرستان در دست ساخت است، که برای اجرای این طرحها ۵۰میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

چالدران یکی از محروم‌ترین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی است که برای بهبود وضعیت این شهرستان و ارتقای شاخص‌های آن، دولت، وزارت کشور، بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی با یکدیگر همکاری دارند.

این شهرستان حدود ۱۲۰ روستا دارد که در ۲ بخش مرکزی و دشتک نزدیک به ۲۰ هزار نفر را در خود جای داده‌ است.

چالدران با ۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha