دمای شبانه در استان همدان افزایش می‌یابد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: با توجه به ابرناکی هوا دمای حداقل (شبانه) در این استان تا چند روز آینده به تدریج تا هشت درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

«محمد حسن باقری شکیب» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دمای روزانه در این مدت تغییرات چندانی ندارد افزود: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد و نهاوند با ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و قهاوند با هشت درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان بودند.

وی خاطرنشان کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۹  درجه سانتیگراد بالای صفر و هفت درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

باقری شکیب افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده همراه با مه رقیق، پایداری جوی و افزایش آلاینده های جوی پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان ادامه داد: از فردا بعدازظهر(جمعه) سامانه بارشی در این استان فعالیت خود را آغاز می کند و تا چهارشنبه هفته آینده ادامه دارد.

به گفته وی عمده فعالیت این سامانه بارشی ضعیف بارش باران و ریزش برف در نقاط کوهستانی استان به ویژه در نیمه جنوبی استان خواهد بود و از روز سه شنبه احتمال ریزش برف بیشتر است.

باقری شکیب اظهار داشت: فعالیت این سامانه بارشی در شهرستان های نهاوند و ملایر بیشتر است و پیش بینی می شود در نقاط جنوبی استان حدود ۱۰ تا ۱۵ میلی متر بارندگی داشته باشیم.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha