۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 2469
کد خبر: 84579268
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وزیر کشور: باید برای کشور نظام ملی نوآوری تعریف کنیم

تهران -ایرنا -وزیر کشور با بیان اینکه براساس اسناد بالادستی ۵۰ درصد اقتصاد کشور باید دانش بنیان باشد، گفت: امروزه فاقد نظام نوآوری در کشور هستیم و باید آن را تعریف کنیم.

به گزارش خبرنگار علم و آموزش ایرنا، احمد وحیدی روز پنجشنبه در مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر کشور در نمایشگاه بین المللی تهران اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اولین بخشی که به آن توجه شده است، بحث پژوهش است.

وی با بیان اینکه دانش بنیانی اقتصاد در اسناد بالادستی پیش بینی شده است، افزود: در این اسناد دیده شده که ۵۰ درصد اقتصاد ما دانش بنیان باشد، وقتی از اقتصاد دانش بنیان صحبت می شود بلافاصله زنجیره ارزش مطرح می شود.بنابراین باید جایگاه دانش را در زنجیره ارزش بیابیم و برای آن چاره جویی کنیم.

وحیدی خاطر نشان کرد: در زنجیره ارزش نقشه جامع علمی داریم که باید محقق شود برای پیاده سازی آن نیاز به نظام ملی نوآوری است. امروز ما فاقد این نظام هستیم و باید آن را تعریف کنیم و برای تحقق آن به دانش در سطح ملی نیاز داریم.

وزیر کشور با بیان اینکه برای تولید محصول نیاز به سه مولفه دفاتر طراحی زبده، مراکز توسعه فناوری و مراکز مطالعه آینده هستیم، افزود: مهمترین زنجیره مادر دانش، طراحی است و باید مراکز توسعه فناوری داشته باشیم.

وحیدی با اشاره به اینکه یکی از وظایف استانداران پرداختن به مسایل فناوری و رفع مشکلات با استفاده از فناوری است، افزود: این امر به استانداران ابلاغ شده است، یکی از ارزیابی‌های عملکردی استانداران در وزارت کشور این است که چطور از فعالیت های فناوری حمایت کرده‌اند.

وی بیان کرد: شورای فناوری در استان ها تشکیل می شود که باید مسائل و چالش های استان ها در آن پیگیری شود. در حال حاضر ۹ استان کویری داریم و باید مسائل و مشکلات این استان ها در این شوراها رفع شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه مشکل آب و آلودگی هوا در استان ها را باید با استفاده از فناوری حل کرد، یادآور شد: در خصوص مسئله آب و کشاورزی برخی از استان‌ها، استانداران موظف هستند حمایت کامل انجام دهند، در این خصوص صندوق استانی پیش بینی شده است که در اختیار استانداران و شورای برنامه ریزی استان ها قرار داشته و باید به مسائل استانی بپردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha