۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۲۸
کد خبر: 84579487
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

واکنش مسکو به اتهام دخالت در قتل شهروند گرجی

۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۲۸
کد خبر: 84579487
واکنش مسکو به اتهام دخالت در قتل شهروند گرجی

مسکو - ایرنا - وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه در بیانیه ای رسمی به اظهارات مقامات آلمانی مبنی بر دست داشتن نهادهای دولتی روسیه در قتل زلیمخان خانگوشویلی شهروند گرجستانی در برلین پاسخ داد.

به گزارش ایرنا از مسکو،  در این بیانیه آمده است: ما قاطعانه اتهامات بی اساس و کاملاً دور از واقعیت را در مورد دخالت نهادهای دولتی روسیه و وابسته در قتل زلیمخان خانگوشویلی که در آلمان زندگی می کرد، رد می کنیم.

این وزارتخانه همچنین افزود که مسکو حکم صادر شده از سوی دادگاه آلمان برای یک شهروند روس را «بسیار جانبدارانه»  می داند. به گفته طرف روسی، تصمیم دادگاه «ماهیت یک دستور صریح سیاسی»  دارد.

در ۱۵ دسامبر، ( ۲۴ آذر) بالاترین دادگاه برلین یک شهروند روس را متهم به قتل خانگوشویلی در پارکی در برلین در سال ۲۰۱۹ به حبس ابد محکوم کرد. پس از آن، آلمان دو دیپلمات روسی سفارت روسیه در برلین را عنصر نامطلوب اعلام کرد.

اولاف شولتز، صدراعظم جدید آلمان، تصمیم برای اخراج دیپلمات های روس را درست خواند.

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، تصمیم برای اخراج دو دیپلمات روس از آلمان در رابطه با حکم دادگاه برلین در مورد پرونده قتل زلیمخان خانگوشویلی تبعه چچنی تبار گرجستان گرفته شده است.  

بر اساس گزارش رسانه روسی، در پرونده رسیدگی به قتل خانگوشویلی که در سال ۲۰۱۹ در پارک «تیرگارتن» برلین رخ داد، متهم وادیم سوکولوف به جرم قتل و داشتن غیرقانونی سلاح به حبس ابد محکوم شد.

بر اساس اعلام شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه،طرف آلمانی اعلام کرده است که نام خانوادگی واقعی وادیم، کراسیکوف است و این قتل را به سفارش سازمان‌های حکومتی روسیه مرتکب شده است.  

به گفته وزیر خارجه آلمان، این قتل به سفارش دولتی انجام گرفته و نقض شدید قوانین و حق حاکمیت آلمان محسوب می‌شود.  

بربوک وزیر خارجه آلمان گفت که سرگئی نچایف سفیر روسیه در برلین به وزارت خارجه آلمان احضار و تصمیم دولت آلمان برای اخراج دو دیپلمات روس به وی ابلاغ شد.


 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha