۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۶:۲۰
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84580552
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طالبان حمله هوایی به ولایت کنر را رد کرد

۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۶:۲۰
کد خبر: 84580552
طالبان حمله هوایی به ولایت کنر را رد کرد

تهران- ایرنا- به دنبال حمله هواپیمای بدون سرنشین به ولایت کنر، طالبان با رد مسئولیت این حمله اعلام کرد که بررسی برای منشا آن ادامه دارد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از طلوع نیوز، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت که روشن نیست این موشک‌ها از سوی کدام کشور شلیک شده‌اند.

مجاهد در ادامه افزود: بررسی‌های ابتدایی ما نشان می‌دهد که چندین موشک در بخش‌هایی از ولایت کنر اصابت کرده است اما معلوم نیست از سوی کدام کشور شلیک شده و بررسی‌ها در این مورد ادامه دارد.

واکنش طالبان به این موضوع در حالی بیان می شود که خبرگزاری رویترز به نقل از منابع تحریک طالبان پاکستان گزارش داد که عصر روز پنجشنبه یک هواپیمای بی‌سرنشین محل استقرار "مولوی فقیر محمد" از رهبران تحریک طالبان پاکستان را در ولایت کنر مورد حمله قرار داده اما وی از این حمله جان سالم به در برده است.

در سال‌های گذشته رهبران تحریک طالبان پاکستان در دو طرف خط دیورند در محور حمله‌های هواپیماهای بی‌سرنشین ایالات متحده قرار داشتند، چنانچه حکیم الله محسود و مولوی فضل الله دو تن از رهبران پیشین این گروه در چنین حمله‌هایی کشته شدند.

ثمر سادات نظامی پیشین در این باره می‌گوید: حریم هوایی افغانستان اکنون در اداره طالبان نیست و هر کشوری می‌تواند آزادانه از حریم هوایی افغانستان سوء استفاده کند.

تحریک طالبان پاکستان که یک گروه تحریم شده از سوی ایالات متحده شناخته می‌شود، در ماه جاری پس از چندین روز مذاکره با حکومت پاکستان با میانجیگری طالبان، آتش‌بس اعلام شده با حکومت پاکستان را لغو کرد و حمله‌هایش را در چندین بخش آن کشور از سر گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha