۲ خبر ورزشی کوتاه از مهاباد

مهاباد- ایرنا- برگزاری اردوی استعدادیابی و هیمالیانوردی آذربایجان‌غربی به مربیگری "آرش اسماعیل زاده" از مهاباد و همچنین قهرمانی تیم جورابین "طرغه" در مسابقات قهرمانی روستاهای مهاباد از جمله اخبار کوتاه ورزشی این شهرستان است.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دومین دوره اردوی استعدادیابی و هیمالیانوردی آذربایجان‌غربی با حضور ۴۹ ورزشکار جهت انتخاب تیم استانی با مربیگری "آرش اسماعیل زاده" مربی مهابادی در این شهرستان برگزار شد.

قرنی مصطفی پور ادامه داد: این دوره در ارتفاعات "بوزسینا" به میزبانی ارومیه برگزار شد و نمایندگان شهرهای مختلف از جمله خوی، مهاباد، چالدران، ارومیه، میاندوآب و نقده در آن حضور داشتند.

وی اضافه کرد: نفرات برتر و استعدادهای برتر این دوره شناسایی و برای حضور موفق در دوره‌های بعدی و صعودهای ملی معرفی خواهند شد.

تیم "طرغه" قهرمان مسابقات جورابین مهاباد شد

بخشدار بخش خلیفان مهاباد گفت: تیم چهار نفره "طرغه" عنوان قهرمانی مسابقات بومی محلی "جورابین" روستاهای این شهرستان را کسب کرد.

علی صبوری افزود: اولین دوره این مسابقات با شرکت ۳۲ تیم در قالب هشت گروه چهار تیمی به میزبانی روستای "میرسه" به مدت یکهفته برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مسابقات پس از تیم "طرفه" ، تیم های "قوزلوی علیا" و "گاگش سفلی" نیز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

بخشدار بخش خلیفان مهاباد با بیان اینکه در پایان این مسابقات هم تیم دهیاری "گاگش سفلی" به عنوان تیم اخلاق انتخاب شد، اظهار داشت: در مراسمی که در خانه ورزش روستای میرسه برگزار شد از تیم های برتر با اهدای لوح و هدایا ویژه قدردانی شد.

صبوری با اشاره به اینکه این مسابقات با استقبال علاقه‌مندان به این بازی بومی محلی مواجه شده بود بیان کرد: در تلاش هستیم یک دوره دیگر از مسابقات بومی و محلی جورابین را به میزبانی خلیفان و با حضور تمام تیم های سطح شهرستان برگزار کنیم.

به گزارش ایرنا، بازی جورابین یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بومی در فصل‌های پاییز و زمستان در مناطق کردنشین به ویژه در مناطق روستایی است.

در این بازی ۲ تیم حضور دارند که به ترتیب نوعی گوی چوبین به نام «مازوج» را در داخل دو ردیف از جوراب‌های مخصوص محلی پنهان می‌کنند و تیم مقابل باید آن را پیدا کند؛ تیم‌ها با پیدا کردن مازوج امتیاز کسب می‌کنند و تیمی که بتواند امتیاز خود را به عدد ۱۵۰ برساند به عنوان برنده بازی معرفی می‌شود.

شهرستان مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha