سال پژوهشی گذشته، پربارترین سال پژوهشی پژوهشکده مردم‌شناسی

تهران - ایرنا- رییس پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی سال پژوهشی گذشته را یکی از پربارترین سال‌های فعالیت این پژوهشکده از سال ۱۳۶۸ تا کنون دانست و تصریح‌کرد: در این مدت ۶ همایش توسط این مرکز برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، علیرضا حسن‌زاده در تشریح فعالیت‌های این مرکز به برگزاری همایش بین‌المللی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا بر حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌فرهنگی خلاق و هنرهای سنتی اشاره کرد که با ۷۳ پیش‌نشست و ۲۰ نشست علمی با مشارکت دانشگاه‌های سلجوق ترکیه، توبینگن آلمان، سوربن فرانسه، پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات، پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی  در قالب ۲۳۶ سخنرانی برگزار و در سامانه جهان اسلام ثبت شد.

حسن‌زاده در ادامه به مشارکت پژوهشکده مردم‌شناسی در برگزاری همایش بین‌المللی بازاندیشی در میراث‌فرهنگی، برگزاری همایش نوروز و فرهنگ نشاط، برگزاری دومین همایش یلدا در آیینه فرهنگ و تمدن کهن ایران، مشارکت در برگزاری همایش طب‌سنتی و میراث‌ناملموس، مشارکت در برگزاری همایش نمایشنامه پژوهی با پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات‌فرهنگی ثبت شده در سامانه جهان‌اسلام، برگزاری ۸۳ نشست علمی، ۴ کارگاه ملی و بین‌المللی چون کارگاه تعاملات اقتصادی جیرفت بین‌النهرین(عراق) با دانشگاه توبینگن  اشاره و به بیان برخی از موارد مطروحه در این برنامه‌ها پرداخت.

او انجام ۳۷ پژوهش از جمله همکاری با دانشگاه گوته و توبینگن بر اساس تفاهم‌نامه در انجام پژوهش‌های مشترک تحقیق در زمینه تاثیرات کرونا و فجایع طبیعی چون زلزله و خشکسالی، انتشار ۹ جلد کتاب و ۸۶ مقاله شامل ۳ مقاله اسکپوس، ۷ مقاله علمی پژوهشی و ۲۱ مقاله آی. اس. سی، ورود ۱۸ هزارو۳۰۰ مدخل به اطلس مردم‌نگاری  را از دیگر فعالیت‌های این مرکز درسال پژوهشی گذشته خواند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha