۱۵۰ هزار نیکوکار به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی کمک می‌کنند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۱۵۰ هزار نیکوکار بومی و غیربومی به مددجویان زیر پوشش این نهاد کمک می کنند که از جمله افراد کمک گیرنده پنج هزار مددجوی ایتام و محسنین هستند.

مجید الهی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد نیکوکار ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر در طرح اکرام و ۱۳۲ هزار نفر نیز در حوزه صدقات کمک می کنند.

طرح اکرام، افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان در قالب کمک به یتیم خاص، کمک به دانش‌آموز خاص، کمک به دانشجوی خاص اقدام می‌ کنند. 

وی با بیان اینکه میزان کمک های این نیکوکاران ماهانه متغیر است گفت: آنها پارسال ۵۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال صدقه دادند.

وی افزود: همچنین حامیان خیراندیش خراسان شمالی سال گذشته ۳۵۶ میلیارد ریال در قالب طرح اکرام و محسنین به ایتام و فرزندان نیازمند تحت حمایت  این نهاد کمک کردند.

مدیرکل کمیته امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: بیشترین کمک های نیکوکاران در اجرای طرح اکرام است و پس از آن درآمدهای ناشی از زکات و صدقه قرار دارند.

الهی راد گفت: بیشترین نیکوکاران طرف قرارداد این نهاد از استان های دیگر کشور است.

وی در ادامه به برنامه امسال در حوزه اکرام ایتام در خارج کشور اشاره و اظهار کرد: امسال پیش بینی شده بیش از ۳۰ میلیارد ریال از محل کمک های حامیان خارج کشور جذب درآمد داشته باشیم.

استان خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha