مورد ابتلا به ویروس اومیکرون تاکنون در گیلان مشاهده نشده است

رشت - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان اعلام کرد: موردی از ابتلا به ویروس اومیکرون در این استان تا این لحظه مشاهده نشده است.

دکتر فردین مهرابیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از جمله سویه های جدید از مردم درخواست می شود که در کنار واکسیناسیون پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی با اشاره به روند کاهش آمارهای مبتلایان به ویروس کرونا بستری در بیمارستان های گیلان بعد از گذر از موج پنجم به ویژه طی روزهای اخیر افزود: هم اکنون ۱۸۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که از نزدیک به ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در خیر پنجم به این آمار رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: برای تداوم روند کاهشی مبتلایان به ویروس کرونا ضروریست تا ضمن پرهیز از دورهمی از ماسک استفاده شود و فاصله گذاری اجتماعی جدی گرفته شود.

مهرابیان با تاکید بر ضرورت توجه جامعه هدف برای تزریق دز سوم واکسن کرونا اظهار داشت: با توجه به سویه های مختلف کرونا و واکنش متفاوت سیستم دفاعی هر انسان به این ویروس، تزریق دز سوم اهمیت زیادی دارد.

وی اضافه کرد: شدت بیماری و میزان بستری افرادی مبتلا به ویروس کرونا که دز سوم را دریافت کرده اند به صورت چشمگیر کاهش می یابد.

بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک املش، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل، رشت، خمام، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، شفت، فومن، صومعه سرا، ماسال، رضوانشهر، تالش، رودسر و آستارا در نقشه جدید کرونایی استان گیلان در رنگ‌بندی آبی قرار دارند و تنها شهرستان رودبار زرد است.

گیلان با ٢ و ۵۰۰ هزار نفر چمعیت از نخستین استان های درگیر شیوع ویروس کرونا در کشور بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha