شیوع اومیکرون و نگرانی شهروندان آمریکایی در آستانه سال نو میلادی

تهران- ایرنا- همزمان با شیوع سویه اومیکرون در آمریکا و در آستانه تعطیلات سال نو میلادی، شک و تردید شهروندان این کشور برای انجام سفرهای سال نو افزایش یافته و این در حالی است که برخی شهروندان برای مسافرت در این ایام اصرار دارند که این می‌تواند خطراتی برای آنان و جامعه به دنبال داشته باشد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه نیویورک‌تایمز، شیوع گونه جدید کرونا در آمریکا نگرانی‌هایی را در سراسر این کشور ایجاد کرده است.

شهروندان این کشور پیشتر گمان می کردند با واکسیناسیون کرونا، شرایط عادی بتدریج به این کشور بازگردد، اما شناسایی اومیکرون شرایط جدیدی ایجاد کرده و ضمن درخواست برای زدن دز تقویتی ، برخی کارشناسان همچنان بر رعایت  پروتکل های بهداشتی تاکید دارند.

یک شهروند ۲۴ ساله آمریکایی در این رابطه گفت: خانواده من به شدت در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهند و چه قوانین جدیدی در این رابطه اعمال می شود، تردیدهایی دارند. با شیوع اومیکرون، شک و تردیدهای فراوانی وجود دارد.

این شهروند آمریکایی که قصد داشت پس از سه سال به مینه سوتا برود تا با خانواده اش ملاقات کند، گفت که به شدت نگران است سفر کند و باعث بیماری خانواده اش شود.

پیش از این گزارش شده بود که انتظار می رود بیش از ۱۰۹ میلیون آمریکایی از ۲۳ دسامبر تا دو ژانویه به سفر بروند که افزایش ۳۴ درصدی در مقایسه با  سال گذشته داشته باشد.

این در حالی است که آنتونی فائوچی مشاور ارشد پزشکی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفته است که مشکلی برای سفر رفتن و دورهمی شهروندان آمریکایی وجود ندارد اما افراد باید تدابیر احتیاطی را اتخاذ کنند.

فائوچی به شبکه ان بی سی گفت: اگر شما واکسن زده اید و دز تقویتی نیز دریافت کرده اید، در زمان رفتن به مکان های عمومی از جمله فرودگاه برای نمونه همچنان ماسک بزنید. حتی داخل هواپیما در زمان سفر نیز ماسک به صورت داشته باشید.

کایدون ناسون یک شهروند دیگر آمریکایی عنوان کرد که قصد دارد برای دیدن خانواده اش به جنوب کالیفرنیا برود. وی افزود: کمی نگران هستم. امروز آزمایش دادم و والدینم نیز همگی آزمایش داده اند. در زمان سفر با هوایپما نیز دو عدد ماسک می زنم.

آنتونی فائوچی روز گذشته هشدار داد که احتمال افزایش بی سابقه ابتلا به بیماری کووید ۱۹، بستری شدن در بیمارستان ها و مرگ و میر ناشی از سویه اومیکرون کرونا در آمریکا وجود دارد.

وی افزود که متاسفانه موارد ابتلا و مرگ و میر بیمارانی که به سویه اومیکرون ویروس کرونا مبتلا شده اند، به شکل بی سابقه ای افزایش خواهد یافت.

این متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا تصریح کرد در برخی مناطق آمریکا، شاهد فشار قابل توجهی بر روی سیستم بیمارستان ها به ویژه در مناطقی که سطح واکسیناسیون پایینی دارند، خواهیم بود. این یکی از دلایلی است که ما همچنان بر اهمیت دریافت واکسن در میان افراد واکسینه نشده تاکید می کنیم.

عضو کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید پیش بینی کرد که با گسترش سویه اومیکرون، آمریکا در چند هفته آینده با شرایط سختی مواجه خواهد شد.

رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا توضیح داد که شرایط سختی پیش رو داریم. نمی توانیم آن را نادیده بگیریم. با ورود به زمستان و گسترش سویه اومیکرون، ما در چند هفته و ماه آینده با شرایط سختی مواجه خواهیم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha