۳ دی ۱۴۰۰، ۹:۰۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84583518
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ هکتار اراضی کشاورزی رازوجرگلان به آبیاری نوین تجهیز شد

بجنورد- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی رازوجرگلان خراسان شمالی گفت: در سال جاری ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان مرزی، مجهز به سیستم آبیاری نوین شد.

موسی آهنگری روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اراضی که شامل زمین های کشاورزی باغی و زراعی است با کمک بلاعوض هر هکتار ۱۷۰ میلیون ریال به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

وی افزود: هم اینک نیز تجهیز ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان با وام های بلاعوض هر هکتار ۳۰۰ میلیون ریال در دست اجرا است.

آهنگری یادآور شد: هم اکنون حدود ۲ هزار هکتار از اراضی پایان سد غلامان، ۴۵۰ هکتار از اراضی پایاب سد چندیر جرگلان و ۵۰۰ هکتار نیز از دیگر اراضی شهرستان به سیستم آبیاری نوین تجهیز هستند.

وی با اشاره به خشکسالی‌های و کمبود نزولات آسمانی در شهرستان، گفت: اجرای سامانه های نوین آبیاری علاوه بر بالا بردن راندمان بخش کشاورزی و افزایش محصول می تواند باعث استفاده بهینه از نعمت خدادادی آب نیز شود.

مدیرجهاد کشاورزی رازوجرگلان افزود: در روش های آبیاری نوین آب به صورت بارانی و یا قطره ای توسط نیروی پمپ تحت فشار قرار گرفته و سپس به مزارع هدایت می شود به گونه ای که با استفاده از آب محدود موجود سطح بیشتری از اراضی را کشت کرد.

سالانه بیش از ۲ هزار  هکتار از اراضی شهرستان رازوجرگلان به کشت محصولات آبی و ۱۹  هزار هکتار نیز به کشت محصولات دیم اختصاص می یابد.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزاز است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha