خشم عراقی‌ها؛ یونس محمود باید اخراج شود

تهران- ایرنا- حضور کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال عراق در دیدار نمایشی فیفا موجب شد تا مردم این کشور خواهان اخراج «یونس محمود» از فدراسیون فوتبال عراق شوند.

به گزارش ایرنا، بازی نمادین فیفا در قطر حاشیه‌های زیادی داشته و بازهم ثابت کرد کشورهای مسلمان حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی در میادین ورزشی را نخواهند پذیرفت. انصراف قهرمانان ملی کشورهای مسلمان از مبارزه برابر نمایندگان رژیم اشغالگر در میادین بزرگ جهانی و المپیک نیز خود گواه این مساله است. 

با وجود این فیفا چند روز پیش یک دیدار نمادین بین ستارگان فوتبال جهان و جهان عرب برگزار کرد که حضور برخی از ستارگان مسلمان در این دیدار حاشیه‌ساز شد. مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم امید ایران نیز در این دیدار به میدان رفت. حضور بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران با لباس منقش به پرچم رژیم صهیونیستی، خشم مردم و نهادهای انقلابی را به همراه داشت. 

اما اعتراض به این حضور تنها به ایران منتهی نشد بلکه حضور یونس محمود کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال عراق در ترکیب ستارگان عرب خشم عراقی‌ها را به دنبال داشته و آنان خواستار عزل وی از نایب رییسی فدراسیون فوتبال این کشور شدند. 

به نظر می رسد فیفا با پوشیدن پیراهنی که تصویر پرچم رژیم صهیونیستی روی آن بود، به تن فوتبالیست‌هایی مانند یونس محمود و مهدی مهدوی‌کیا، به دنبال عادی سازی روابط صهیونیست‌ها با جهان اسلام است. راهبردی که پیش از این مقام معظم رهبری هشدارهای لازم درباره آن داده بودند. 

رهبر انقلاب در دیدار با مدال‌آوران بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو بیان کردند: رژیم سفّاک، نسل‌کُش و نامشروع صهیونیستی تلاش دارد با حضور در میدان‌های بین‌المللی ورزشی برای خود کسب مشروعیت کند و مستکبرین جهانی نیز به او کمک می‌کنند اما مسئولان محترم ورزشی و ورزشکاران نباید در این حوزه، به هیچ وجه منفعل شوند.

موج حمایت ورزشکاران در حمایت از مردم فلسطین در سال ۲۰۲۱ شکل خاصی به خود گرفت و چندین قهرمان ملی کشورهای اسلامی در المپیک از رویارویی با نمایندگان این رژیم خوداری کردند. همچنین مربی الجزایر بعد از فینال جام ملت‌های عرب، قهرمانی خود را به مردم فلسطین تقدیم کرد.

حضور کاپیتان‌های پیشین تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق در دیدار نمادین فیفا و بر تن کردن پیراهنی با پرچم رژیم صهیونیستی در حالی است که رباح ماجر اسطوره فوتبال الجزایر، نواف التمیاط بازیکن خلاق سال‌‏های نه چندان دور فوتبال عربستان و عماد الحوسنی بازیکن سابق تیم ملی عمان دعوت فیفا را برای حضور در این دیدار به خاطر حضور گرانت و پرچم رژیم صهیونیست رد کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha