۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۵
کد خبر: 84584992
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آب سد سلمان فارسی به سمت اراضی کشاورزی خنج رها شد

شیراز-ایرنا-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: اولین مرحله رهاسازی آب سد سلمان فارسی در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ برای اراضی کشاورزی این شهرستان صورت گرفت.

علی علی پور روز سه شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: نخستین مرحله رهاسازی آب سد سلمان در سال جاری زراعی برای اراضی کشاورزی شهرستان خنج ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰ انجام شد.

وی با اشاره به اینکه دشت های لاغر و سیف آباد یکی از قطب های کشاورزی این شهرستان بوده، تصریح کرد: ۳۰ میلیون مترمکعب حقابه دشت های لاغر و سیف آباد از سد سلمان فارسی است که به منظور تامین آب مورد نیاز کشاورزی در سطح یک هزار و ۲۰۰هکتار از اراضی بخش مرکزی اختصاص داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج بیان کرد: در سال زراعی جاری با برگزاری جلسات متعدد با بهره برداران مناطق تحت پوشش آب سد در جهت افزایش راندمان آب برای اولین بار بالغ بر نیمی از اراضی به صورت تحت فشار از نوع نواری، آبیاری می شود.

علی پور اظهار داشت: میزان و حجم آب رها شده در هر مرحله در جلسه کارگروه آب کشاورزی شهرستان تصمیم گیری خواهد شد.

او ادامه داد: با رهاسازی به موقع توسط اداره آبیاری در قالب برنامه مدون و مطرح شده کارگروه آب کشاورزی شهرستان و همچنین با آبیاری به موقع مزارع توسط کشاورزان انتظار می رود بتوان در این شرایط خشکسالی با برداشت خوب و به موقع شاهد رضایت مندی کشاورزان و افزایش راندمان آب مصرفی  باشیم.

خنج از شهرستان‌های استان فارس است که در فاصله ۲۶۵ کیلومتری از شیراز واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha