امکانات رفاهی و خدماتی در جاده های خراسان شمالی تقویت شود

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: مجتمع های خدماتی و رفاهی جاده ای بواسطه خدماتی که ارائه می دهند نقش مهمی در جذب گردشگر دارند که این بخش در استان باید تفقویت شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز سه شنبه در دیدار مدیر کل واعضای سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای خراسان شمالی به مناسبت هفته حمل ونقل اظهار داشت: مجتمع های خدماتی رفاهی و تیر پارک ها دارای امکانات و خدمات بهداشتی ، درمانی، رستوران، نمازخانه، جایگاه عرضه سوخت و پارکینگ ها هستند که نقش مهمی در توسعه جاده ای ایفا می کنند.

وی تصریح کرد: این مجتمع ها می توانند با عرضه خدمات کالا در کاهش هزینه سفر موثر باشند و با فراهم ساختن خدمات مورد نیاز، قابلیت لازم در جذب گردشگر برای خراسان شمالی به واسطه وجود مناظر مناسب طبیعی و گردشگری را دارند و تقویت این بخش از جاده ای در استان ضرورت دارد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: این مجتمع ها اگر توسط بخش خصوصی احداث شوند هم درآمدزایی دارند و همچنین نقش مهمی را در اشتغالزایی استان فراهم می کنند.

وی اظهار داشت: باید دغدغه لازم را برای سرمایه گذاری  و فعالیت خیران در این بخش ایجاد و ذهن این خیران را در این حوزه درگیر کرد تا در این بخش سرمایه گذاری کنند.

امام جمعه بجنورد با تبریک هفته حمل و نقل ادامه داد: در مناسک دینی ما زکات به هشت گروه تعلق می گیرد و کمک به راه ماندگان در این حیطه قرار دارد که این مهم توسط راهداران و عوامل سازمان حمل و نقل و جاده ای انجام می شود چرا که ترس، وحشت و نا امنی را از راه ماندگان جاده ای دور می کنند.

وی جاده ها را شریان اصلی توسعه و اقتصاد عنوان کرد و افزود: تکنولوژی موجب شده تا نیازمندی های کنونی بیش از گذشته باشد و اینجاست که نیاز به حمل و نقل و جاده بیشتر و نقش امدادرسانی برجسته می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی عنوان کرد: راه، خودرو و امکانات زیرساختی از اضلاع مهم توسعه در یک کشور محسوب می شوند و دولت و بخش خصوصی باید به این حوزه ورود کنند و مشکلات این بخش استان را برطرف کنند.

طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱,۵۴ درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳,۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ استان های کشور قرار گرفته است.

طول راه های شریانی استان ۶۳۷ کیلومتر است که ۱,۸ از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha