خانواده شهید وارطان آقاخانیان تجلیل شد

۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۵۸
کد خبر: 84585392
خانواده شهید وارطان آقاخانیان تجلیل شد

تهران-ایرنا- ویژه‌برنامه «مهرآیین» به مناسبت همزمانی شب‌ یلدا و آغاز سال نو میلادی برگزار و از خانواده شهید وارطان آقاخانیان تجلیل شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از فرهنگسرای سرو، این برنامه امروز با حضور رویا فتحی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۶ و رئیس فرهنگسرای سرو، معاونین و جمعی از کارکنان فرهنگسرا در منزل خانواده شهید وارطان آقاخانیان برگزار شد.

شهید آقاخانیان ۲۹بهمن سال ۱۳۴۴ در تهران به دنیا آمد، وی دوره راهنمایی را در مدرسه راهنمایی ارامنه «سوقومونیان» تهران به اتمام رساند. پس از پایان دوره راهنمایی، برای ادامه تحصیل به هنرستان فنی «آزادی فلسطین» رفت اما بعد از طی یک سال آموزش، ترک تحصیل کرد و تا زمان رفتن به خدمت سربازی، به فراگیری و سپس کار در زمینه تراشکاری پرداخت.  

شهید آقاخانیان در ۱۸ سالگی به خدمت سربازی اعزام و پس از طی دوره آموزشی به جبهه‌های جنگ تحمیلی منتقل شد و سرانجام بعد از ۹ماه خدمت سربازی در ۱۸آذر سال ۱۳۶۴ بر اثر اصابت ترکش توپ ارتش بعث عراق، قهرمانانه در جزیره مجنون منطقه عملیاتی «خیبر» به شهادت رسید.

پیکر شهید آقاخانیان پس از انتقال به تهران و انجام مراسم مخصوص مذهبی در کلیسای «تارگمانچاتس» با حضور خویشاوندان، نزدیکان، دوستان و دیگر هموطنان در قطعه شهدای ارمنی گریگوری آرامستان بوراستان تهران به خاک سپرده شد.

خانواده شهید وارطان آقاخانیان تجلیل شد

تکریم خانواده ۳۰ شهید در مناطق ۲۲گانه تهران به مناسبت شب یلدا

به گزارش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این سازمان به مناسبت شب یلدا در قالب ویژه‌برنامه «مهرآیین» آیین تجلیل از خانواده معظم شهدا را برگزار می‌کند.

مسئول دبیرخانه ویژه‌برنامه «مهرآیین» مستقر در فرهنگسرای خاتم(ص) با اعلام این خبر گفت: این برنامه پنجمین بخش از ویژه برنامه مستمر و فراگیر مهرآیین شهدای انقلاب اسلامی در سال جدید است که به گرامیداشت مقام ۳۰ شهید و خانواده آنان در مناطق مختلف تهران اختصاص دارد که شهدای هموطن مسیحی نیز در آستانه میلاد حضرت مسیح(ع) در میان ایشان هستند.

سیداحمد موسوی افزود: آیین تجلیل از شهدا و تکریم خانواده آنان سه‌شنبه(۳۰ آذر) به مناسبت شب یلدا و در قالب برنامه‌ای با عنوان «شب چراغ» به صورت همزمان در مناطق ۲۲گانه برگزار می‌شود و فرهنگسراهای رضوان، سلامت، نهج‌البلاغه، انقلاب اسلامی و رسانه در این برنامه مشارکت دارند.

وی بیان کرد: این برنامه از سوی مدیریت فرهنگی هنری مناطق و مشارکت شهرداری نواحی و مناطق، بنیاد شهید، نیروی انتظامی، بسیج و با حضور مدیران فرهنگی هنری، ائمه جماعات، نمایندگان شهرداری‌ها و نهادهای محلی برگزار و با اهدای لوح تقدیر، تصویر شهید و بسته هدایای فرهنگی و هنری به خانواده شهدا، از مقام شهیدان تجلیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه ویژه‌برنامه «مهرآیین» با اشاره به همکاری نهادهای منطقه‌ای و محلی در اجرای این برنامه اظهارداشت: نیروهای مردمی و معتمدین محلی در اجرای این برنامه همکاری ارزنده‌ای با مدیریت فرهنگی هنری مناطق و فرهنگسراها دارند و برنامه مهرآیین با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

موسوی درباره اهداف ویژه برنامه «مهرآیین» گفت: این ویژه برنامه چند سالی است با هدف ارج نهادن به مقام شامخ شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعین حرم و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود و تبدیل به یکی از برنامه‌های مستمر و راهبردی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha