فرودگاه‌های بین‌المللی فارس پایش بهداشتی مسافران را تشدید کنند

لارستان- ایرنا- معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: سه فرودگاه بین‌المللی شیراز، لامرد و لارستان باید پایش بهداشتی مسافران داخلی و خارجی و همچنین محدودیت‌های کرونایی را با توجه به ورود سویه جدید اومیکرون تشدید کنند.

اسماعیل محبی پور چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موضوع در ستاد مدیریت کرونا استان فارس نیز به تصویب رسیده و مسئولان بهداشت و درمان باید با حساسیت بیشتر کنترل و نظارت ها در این فرودگاه ها را بیشتر کنند.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا از فرمانداران شهرستان های لارستان ، لامرد و شیراز خواست در اسرع وقت نشست فوق العاده ستاد مدیریت کرونا تشکیل دهند تا بتوان با وحدت رویه بهتر و عزم جدی تری دستورات و موارد بهداشتی لازم در مقابله با ورود سویه جدید به استان و این مناطق انجام شود.

محبی پور: مردم واکسیناسیون دُز سوم برای مقابله با کرونا را جدی بگیرند

محبی پور گفت: بیمار شناسایی مبتلا به سویه جدید اومیکرون از امارات، وارد کشور شده و از طرفی بیشترین مراودات و ارتباطات با کشورهای حوزه خلیج فارس نیز از همین مناطق جنوبی استان فارس است که ضرورت دارد هم مردم و هم مسئولان امر در این زمینه با حساسیت و توجه جدی و با اعمال محدودیت و شرایط قرنطینه ای تلاش کنند.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس  اظهار داشت: مردم همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی و به خصوص زدن ماسک را در دستور جدی خود قرار دهند و مسئولان بهداشت و درمان نیز با حساسیت و جدی تر وارد عمل شوند و در صورت ضرورت از سایر بخش ها و نیروهای بسیج، جهادی و امدادی و دستگاه های مختلف در ستاد مدیریت کرونا کمک بگیرند.
وی گفت: شرایط مقابله ای با کرونا و پوشش واکسیناسیون در کشور و استان فارس به همت و همراهی مردم، تدابیر مسئولان و ایثارگری کادر بهداشت و درمان در شرایط مطلوبی پیش می رود.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: هم اینک تزریق دُز سوم واکسیناسیون همگام با نوبت‌های اول و دوم واکسیناسیون کرونا، در مناطق مختلف استان در حال اجرا است و از مردم استان تقاضا می‌شود که برای ایمنی در مقابل بیماری کووید 19، واکسیناسیون دز سوم را نیز جدی بگیرند.

واکسن هست؛ به میزان کافی
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز گفت: از  ۳۰ آذرماه برای گروه سنی ۱۸ سال به بالا که حدود سه ماه از دریافت دُز دوم آنها گذشته دریافت دُز سوم برای این افراد آغاز شده است.
وحید یگانه ابراز داشت: شهروندان برای دریافت دُز سوم واکسن نگرانی نداشته باشند و واکسن به قدر کافی در شهرستان های لارستان، خنج و اوز و مناطق زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان موجود است.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: اتباع خارجی مقیم این شهرستان هم هیچ گونه محدودیتی برای تزریق واکسن ندارند.
او اظهار داشت: تمام افراد بالای ۱۸سال اتباع خارجی مقیم شهرستان های لارستان، اوز و خنج  همچون ایرانی ها می توانند با مراجعه به مراکز تزریق واکسیناسیون نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.
وی بیان کرد: حتی آن عده از اتباع بیگانه که نمی توانند وارد سامانه سیب وزارت بهداشت شوند و نام نویسی برای تزریق واکسن کنند می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ ترین مرکز جامع سلامت و یا خانه بهداشت محل سکونت اطلاعات خود را ثبت کنند.
وی با اشاره به ورود و شناسایی سویه جدید اومیکرون و قدرت بالای سرایت این ویروس گفت: شرایط قرنطینه ای و اعمال محدودیت ها در فرودگاه بین المللی آیت اللهی شهر لار آغاز شده و با توجه به همراهی و همکاری خوب مدیریت این فرودگاه کنترل و نظارت دقیق بر ورود و خروج مسافران انجام می شود.
شهرستان لارستان در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha