عضو شورای مشهد: بودجه فرهنگی شهرداری با توقعات از این بخش همخوان نیست

مشهد- ایرنا- عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تنها ۲.۷ درصد بودجه شهرداری مشهد به بخش فرهنگی تعلق می‌گیرد اما با این بودجه محدود، توقعات از این حوزه بالاست.

فاطمه سلیمی روز چهارشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی افزود: بیشترین درخواست مراجعان به شورای شهر مشهد مربوط به بخش فرهنگی است اما بودجه این معاونت کفاف پاسخگویی به درخواستها را نمی‌کند.
وی خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی شورا تلاش خواهد کرد تا سهم معاونت فرهنگی مدیریت شهری را از بودجه سال آینده به ۱۰ درصد برساند.

سلیمی اضافه کرد: نگاه ساختاری، برنامه‌محور و مساله‌محور رویکرد شورای ششم شهر مشهد است، از این رو در بخش فرهنگی تلاش شد تا این حوزه از لحاظ ساختاری اصلاح شود.
رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در این راستا قرارداد کارکنان حوزه معاونت فرهنگی شهرداری مشهد پس از ۲۰ سال اصلاح شده و ارتقا یافت و رییس ادارات فرهنگی شهرداری های مناطق نیز به معاونت فرهنگی مناطق ارتقا داده شد.
سلیمی اضافه کرد: همچنین پیگیر ارتقای سازمان فرهنگی شهرداری مشهد به معاونت فرهنگی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها چشم و گوش جامعه و حلقه واصل بین مردم و مسوولان هستند و با انجام رسالت خود می‌توانند روحیه امید را به جامعه تزریق کنند.
رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: مردم از دعواها و اختلافات خسته‌ شده و حال خوشی ندارند، که باید این اختلافات در درون نهادها و سازمانها حل شده و خروجی فعالیتها برای مردم امیدبخش باشد.
سلیمی تاکید کرد: در حوزه رسانه نیز باید کرامت انسانی حفظ شود.
لزوم همراهی مدیران برای اطلاع‌رسانی شفاف
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار داشت: مردم خواستار دریافت حقایق و واقعیت‌های جامعه هستند و باید این درخواست با تعامل و همکاری مدیران از طریق رسانه‌های رسمی عملیاتی شود تا جایی برای جولان رسانه‌های بیگانه باقی نماند.
حسین کریم‌زاده افزود: مدیران و مسوولان باید سواد رسانه‌ای داشته‌باشند تا به جای سوگیری با رسانه، از این ظرفیت برای افزایش اعتماد و رضایتمندی مردم استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha